وزیر کشور :

حضور اتباعی که در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکردند غیر مجاز و بکاری گیری آنها جرم است

دومین نشست مشترک معاونان استاندار ، مدیران کل، فرمانداران و بخشداران استان تهران با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد. نکات مهم را مطرح کردند
کد خبر: ۹۴۸۶۴۰۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

احمد وحیدی، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت:  بحث ساخت و سازهای غیر مجاز، حضور اتباع غیر مجاز و محدودیت اختیارات فرمانداران  از جمله عمده ترین مشکلات شهرستان تهران است که از سوی فرمانداران و بخشداران مطرح شد.

   وی درخصوص ساماندهی اتباع گفت: بعضی از اتباع بیگانه غیر ایرانی   مجوز دارند و بعضی بدون مجوز هستند. آنهایی که در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکردند حضورشان غیر مجاز قلمداد می شود و بکاری گیری آنها تا زمانی که برگه های مجاز را ندارند غیر مجاز است و کارفرمایانی که اتباع را بکارگیری می کنند باید توجه داشته باشند که  شناخته شده باشند و کارت شناسایی برای آنها صادر شده باشد مسئولیت سازماندهی آنها به عهده سازمان های مربوط است.

 وحیدی خاطرنشان کرد: اگر این افراد فاقد مجوز باشند طرد می‌شوند و بکارگیری آنها نیز خلاف قانون است.

مسئله دیگر صف های طولانی نان در برخی از شهرها است که یا باید با افزایش سهمیه آرد و یا با نظارت بیشتر حل و فصل شود که احیانا آردهای تحویلی  خارج از شبکه توزیع نشود.

وی درخصوص مهاجرت و افزایش  جمعیت  تهران اظهار داشت؛ حل مهاجرت به تهران یک مسئله جدی است و البته  باید برای آن یک برنامه جامع  پیش بینی شود سیاست های اصلی از جمله مهاجرت معکوس وجود دارد که توجه به روستاها   و شهرهای کوچک مهم است تا این اتفاق بیفتد. همچنین شهرک های اقماری بناست بخشی از جمعیت را در خود جای بدهند .اصل موضوع مسئله مهمی است چون تهران ظرفیت و   گنجایش کافی ندارد  باید برای آن حتما فکری کرد و سیاست هایی درنظر گرفت که نیازی به تهران مهاجرت نباشد یکی از این سیاست ها  ایجاد اشتغال و جاذبه ها در نقاط دیگر است تا افراد  جذب آنجا بشوند.

   وزیر کشور مدیران، فرمانداران و بخشداران را سرمایه اجتماعی دولت دانست و گفت:   بیش از اینکه مشکل معیشت مردم را آزار بدهد، بی توجهی مسئولان آنها را بیشتر رنج می دهد لذا برای مردم مهم است که فرماندار و بخشدار در خدمت آنها باشند و مسئولان سعی کنند بیشتر در میان مردم بروند.

 وی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، از مسئولان خواست اقامه نماز را سرلوحه کار خود قرار دهند و در ادارات متبوع خود نماز جماعت را به پا دارند چرا که این فریضه الهی در کاستن مشکلات و در ایجاد انگیزه خدمت مهم است.  

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار