تردد در محور‌های کردستان روان و جاده‌ها لغزنده است

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر تردد در تمام محور‌های استان، روان و عادی بوده، اما جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
کد خبر: ۹۴۸۵۹۳۴
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

دانش زندی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: با توجه به بارش برف، اغلب جاده‌های استان لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.


وی گفت: با توجه به اینکه در برخی محورها، از جمله گردنه صلوات‌آباد، سنندج – قروه، دهگلان، گردنه مروارید کامیاران بارش برف گزارش شده، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و تجهیزات زمستانه نیز همراه داشته باشند.



زندی عنوان داشت: این سامانه بارشی از عصر روز گذشته در استان فعال شده است و شهرستان کامیاران بیشترین میزان بارش را داشته است.



رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری در زمان بارندگی به صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حضور دارند، اضافه کرد: تردد در برخی محور‌ها از جمله گردنه صلوات‌آباد به دلیل بارش برف دچار اختلال شد که با کمک راهداران مشکل برطرف شد و اکنون تردد به راحتی امکان‌پذیر است.



براساس آمار‌ها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

گردنه صلوات آباد هم اکنون مه گرفتگی است

در ادامه سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه گردنه صلوات آباد هم اکنون مه گرفتگی است، افزود: در شرایط مه گرفتگی، رانندگان باید با سرعت کمتر رانندگی و از چراغ مه شکن استفاده کنند.


وی بر ضرورت رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی، خودداری از سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ تاکید کرد.



سرهنگ گوهری ادامه داد: در جاده‌های ۲ طرفه، در صورتیکه خودرویی به هر دلیلی دچار مشکل شد، مسیر سمت مقابل باید آزاد و راه برای ارائه خدمات دستگاه‌های امدادی باز باشد.



وی یادآور شد: در شرایط جوی زمستانی، به دلیل وجود گردنه‌های برفگیر در استان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری‌تر است.



جاده‌های بین شهری کردستان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارندگی اغلب شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات