مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم یادواره شهدای روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری:

پیوستگی اعتقادی بین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عاشورا موجب پیروزی انقلاب شده است

یادواره شهدای روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری با حضور سردار علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)، روسای ادارات و جمعی از خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف در آستان مقدس امام زاده ابوالحسن (ع) شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۵۵
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

   در این مراسم سردار پاسدار نائینی مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، در سخنانی اظهار داشت: اگر دوران دفاع مقدس را با حوادث مهم تاریخی مقایسه کنیم، این دوران همانند عاشوراست . امام خمینی (ره) یک پیوستگی بین  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوجود آورد و عاشورا فرمولی است که مردم را برای انقلاب به حرکت درآورد و دفاع مقدس را به یک حرکت اعتقادی تبدیل کرد و به پیروزی رساند.

دفاع مقدس یگ جنگ عاشورایی بود و هرکسی که در دفاع مقدس حضور داشت و از جنگ پشتیبانی  می کرد این حس را داشت که اگر در عاشورای 61 توفیق حضور نداشته است، اینجا تکرار عاشورا در کربلا است و جنگ تحمیلی به یک جنگ اعتقادی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه  برای از بین بردن انقلاب اسلامی یک فتنه جهانی علیه انقلاب   اتفاق افتاد ، ادامه داد:  این انقلاب قابل مقایسه با هیچ پدیده ای در دنیا نیست و تفکرات امام خمینی همه محاسبات قدرت ها ی بزرگ دنیا را به هم ریخت.

   سردار   نائینی افزود: نظام جهان در ابتدای انقلاب اسلامی نظامی دو قطبی بود و هیچ قدرت سیاسی و انقلابی امکان ظهور نداشت و امکان تغییر سیاسی در قالب های مختلف کوچک و بزرگ وجود نداشت مگر اینکه با این دو ابر قدرت هماهنگ می شد. اما امام خمینی یک الگوی حکمرانی جدید را ارائه کرد و چون قدرتهای بزرگ جهان را به چالش کشید یک جنگ جهانی را در راستای فروپاشی انقلاب اسلامی آغاز کردند. اما هنر امام این بود که استعدادهای جوانان را شکوفا کرد و تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت.

وی اذعان کرد که به تعداد تک تک رزمندگان دفاع مقدس ظرفیت برگزاری یادواره های شهدا وجود داردو رهبر معظم انقلاب درخصوص عظمت عملیات کربلای 5 و 75 روز نبرد شبانه روزی  از این عملیات به عنوان شب های قدر دفاع مقدس یاد کردند.

یکی از برکات دوران دفاع مقدس نیز تربیت نیروهایی مثل شهید سلیمانی بود و امام نیز در پایان جنگ و پذیرش قطعنامه فرمودند ما انقلابمان را در جنگ به دنیا صادر کردیم .

28 کشور جهان همانند فتنه 88 را تجربه کردند که این فتنه رنگی در 18 کشور نتیجه گرفت و دولت های آنها را سرنگون کردو منجر به براندازی شد در جنگ اقتصادی هم همینطور  اما ایران توانست بر همه فتنه ها و دسایس دشمن پیروز شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار