آغاز فصل جدید تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج دیدار و گفتگو کرد .
کد خبر: ۹۴۸۵۰۵۷
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست مشترک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و رئیس و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در محل دفتر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شد.

"سهیل مرادی نژاد " گفت : این دیدار در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و به منظور افزایش همکاری و هم افزایی این شرکت دولتی و دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن کلیه امکانات و اختیارات طرفین اعم از فنی ، تولیدی ،نیروی انسانی ، اطلاعات ، تجربه و تخصص و به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی انجام شد.
وی افزود : مشارکت در تعریف و اجرای طرحهای پژوهشی توسعه ای و کاربردی، مبادله تجربیات و اطلاعات، بانکهای علمی-پژوهشی و کاربردی بین طرفین ، حمایت های نرم افزاری و ارائه خدمات مشاوره ای ، علمی در زمینه بازاریابی و تجارت، مالی و ... به واحدهای صنعتی را از جمله موضوعات مهم در روند همکاری می باشد .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مضاف براین شرکت شهرکهای صنعتی استان و دانشگاه آزاد یاسوج در قالب برنامه های منسجم در زمینه های طراحی و اجرای دوره های آموزشی ، برگزاری گردهمایی ها و همایش هاو نشست های تخصصی می توانند در زمینه بازار و بازار یابی ، سرمایه گذاری و اموربین الملل، برگزاری نمایشگاه و دعوت از هیات های تجاری داخلی و خارجی صورت پذیرد .
سهیل مرادی نژاد در ادامه این نشست مشترک، پیشنهاداتی در زمینه دسته بندی واحدها به کوچک و متوسط و بزرگ که دانشگاه آزاد به صورت هدفمند با مذاکره کرده و متناسب با سطح صنعت و به صورت ویژه صنایع دانش بنیان، آموزش مهارت و تامین نیاز صنایع را داشته باشد.
مرادی نژاد با اشاره به لزوم ارتباط عمیق‌تر دانشگاه و صنعت گفت: یکی از دغدغه‌های صاحبان صنایع، کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص است که امیدواریم با ارتباط بیش‌تر دانشگاه و صنعت این کمبود برطرف شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به دانش و فناوری‌های نوین افزود : بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های فناوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر لازم را برای شکوفایی اقتصاد کشور و حضور تولیدات داخلی در بازارهای رقابتی جهانی فراهم می‌آورد.
وی در ادامه گفت: حضور دانشجویان در بخش صنعت، علاوه بر ایجاد انگیزه برای ایشان در زمینه تولید، به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق نیازسنجی واحدهای صنعتی و هدفمندسازی پروژه‌های تحقیقاتی، به تولید محصول باکیفیت و مورد نیاز کشور کمک کنند.
مرادی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های شهرک های صنعتی و مرکز خدمات فناوری کسب وکار گفت: با وجود واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان، زمینه حضور موثر دانشجویان و نخبگان در عرصه‌های تولیدی فراهم است و می‌توانیم با تدابیری دانشگاهیان را به سمت فعالیت بیش‌تر در عرصه تولید تشویق کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج گفت: نشست مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی کهکیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه صورت پذیرفته است .
اکرامی گفت: به منظور ایجاد تعامل و همکاری مستمر در راستای ارتقاء نیروی متخصص موجود در صنعت و ایجاد زمینه‌های نوآوری و شکوفایی هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت در استان، بر اساس نیازها و اولویت‌های صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی این نشست ها ومذاکرات در حال انجام می باشد .
وی یکی از اهداف این نشست را ایجاد همکاری بین صنعت و دانشگاه به منظور توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی ذکر کرد و افزود : دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج جدید تاسیس گردیده و فلسفه این دانشکده ایجاد آمادگی در دانشجو برای کار مهارتی است که اشتغال همزمان با تحصیل به عنوان کارورز علاوه بر مهارت و تجربه، درآمد هم برای دانشجو در پی دارد ‌.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود : بر اساس استعداد شناسی افراد و مهارت‌های مورد نیاز صنعت تحصیل خود را زیر نظر اساتید خبره و استادکاران صنعت آغاز کرده و از آغاز تحصیل تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه افزایش توانمندی‌های علمی و پژوهشی طرفین، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده از تجربیات و ظرفیت صنعتگران در جهت ایفای نقش مؤثرتر و مفیدتر در آموزش نیروی متخصص مورد نیاز صنعت و توسعه صنعتی استان، واحدهای صنعتی استان به عنوان کارگاه معین دانشگاه نسبت به آموزش عملی دانشجویان اقدام می نماید و دانشگاه آزاد نقش آموزش نظری دانشجویان را به عهده داشته و علاوه بر مدباقری - روابط عمومی شهرک های صنعتی:
رک تحصیلی،دانشنامه مهارت نیز برای دانشجو صادر خواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پویش اشتغال همزمان با تحصیل در دانشگاه آزاد گفت: هدف از اجرای این طرح، فراهم نمودن شرايط اشتغال و ارتقای آمادگی دانشجويان از طريق توام کردن آموزش تخصصی و مهارت حرفه‌ای و ایجاد ارتباط و پیوند نظام‌مند میان دانشگاه، صنعت و جامعه است.
دکتر اکرامی افزود: در این طرح با فراهم‌سازی فرصتی بی‌نظیر برای اشتغال و تحصيل هم‌زمان، دانشجو در محل کار تعامل اجتماعی را می‌آموزد و اعتماد به نفس کافی را برای ورود به بازار کار و حتی کارآفرینی به دست می‌آورد؛ ضمن این‌که گواهی دوره‌های گذرانده‌شده را نیز به عنوان سابقه کار دریافت می‌کند.
در پایان این نشست مقرر شد کارگروه‌هایی تخصصی برای نیازسنجی صنایع و بررسی راه‌کارهای ارتباط موثر دانشگاه و صنعت تشکیل و تفاهم نامه هایی هم مبادله شود.

 

ارسال نظرات