یادداشت/

ماه رجب را باید قَدر دانست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان ساوجبلاغ در یادداشتی آورده است: ماه رجب را باید قدر دانست. اول ماه رجب میلاد امام باقر(ع) و آخرآن بعثت پیامبر(ص) واقع شده است.
کد خبر: ۹۴۸۵۰۵۴
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت فرارسیدن ماه رجب در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

یکی از ماه‌های پرفضیلتی که توجه به اعمال آن در روایات بسیار تأکید شده است ماه رجب است که اعمال مستحب فراوانی ازجمله نمازها، دعاها و روزه برای این ماه عزیز سفارش شده است.

از حضرت موسى بن جعفر( علیه السلام ) روایت شده است: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد. و همچنین فرمودند: رجب نام نهری است در بهشت که از عسل شیرین‌‌تر و از شیر سفیدتر است و هر کس یک روز در این ماه روزه دارد، از آن نهر آب می‌نوشد.

ماه رجب فرصت بسیار مناسبی برای توسل، دعا و استغفار است. ز این ماه باعظمت باید بهره برد و استفاده کرد. ماه رجب و شعبان ما را آماده و مهیا می کند برای ماه میهمانی خداوند متعال ماه رمضان که انشالله توفیق درک این ماه های پربرکت را پیدا کنیم.

بزرگان ما بسیار از اهمیت این ماه می گویند در جایی رهبر معظم انقلاب فرمودند:
در دعاهاى ماه رجب که از ائمه (علیهم‌السّلام )مأثور است، انسان وقتى نگاه میکند، مى‌بیند بیشتر این دعاها ناظر به جهات توحیدى است؛ پرداختن به عظمت الهى، به صفات الهى، خود را در مقابل این عظمت مشاهده کردن، راه روشن را به سوى پروردگار شناختن، دانستن و به آن میل و رغبت پیدا کردن. یکى از خصوصیات دعاهاى ماه رجب این است،توجه دادن به توحید، توجه دادن به خدا، به اسماء و صفات الهى. این ماه را باید قدر دانست. اول این ماه، متبرک است به ولادت امام باقر علیه‌السّلام؛ آخر این ماه، متبرک است به بزرگترین حادثه‌ى تاریخ؛ یعنى بعثت پیغمبر.و این نشان از بزرگی این ماه پرخیر و برکت دارد و از خداوند متعال توفیق هرچه بهره برداری بیشتر ازین ماه را خواستاریم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار