مسئول کارگروه آب بسیج مهندسین عمران:

طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و انتقال آب آن به دریاچه ارومیه باید تا سه هفته آینده تمام شود

دکتر حصاری مسئول کارگروه آب بسیج مهندسین عمران و دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه از ضرب‌الاجل برای اتمام خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۰۲۴
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

تعیین ضرب‌الاجل برای اتمام خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر حصاری مسئول کارگروه آب بسیج مهندسین عمران و دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه از ضرب‌الاجل برای اتمام خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه خبر داد و‌ اظهار کرد: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و انتقال آب آن به دریاچه باید تا سه هفته آینده به اتمام برسد. اعتبارات این طرح تمام و کمال پرداخت شده و هیچ عذری در تاخیر اتمام این پروژه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: منتظر انتقال آب طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه در بهمن ماه هستیم و در همین راستا اگر نیاز باشد باید ۲۴ ساعته کار شود. طرح‌های نجات دریاچه نه تنها باید مانعی برای آسیب رسیدن به معیشت کشاورزان باشد، بلکه باید معیشت آنان را تقویت کند.

دکتر حصاری گفت: به طور مثال، پسته ۴۰ درصد کمتر از سیب آب مصرف می‌کند و ارزش افزوده آن ۱۲ برابر بیشتر از سیب است که همین مورد اگر به درستی به اطلاع کشاورزان برسد هم می‌تواند منجر به کاهش مصرف آب و هم افزایش درآمد کشاورزان شود.

مسئول کارگروه آب بسیج مهندسین عمران تاکید کرد: احیای دریاچه ارومیه بدون مشارکت مردم ممکن نیست. مراکز خدمات روستایی و رسانه‌ها می‌توانند در آگاهی بخشی به مردم بسیار موثر باشند.

ت-۲۳۹۱

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار