ابتهال تمیمی، پژوهشگر مسائل زنان عراق در گفت‌وگو با بسیج:

زن در جامعه اسلامی، ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد/باید رسالت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم

پژوهشگر مسائل زنان عراق گفت: بر ما [لازم و واجب] است که متوجه نقش و جایگاه زن باشیم و رسالتی که انقلاب [اسلامی] برای ما ایجاد کرده است را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۴۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

بنت الهدی صدر، عمدا توسط صدام به شهادت رسید

ابتهال تمیمی، پژوهشگر مسائل زنان در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار کرد: آنچه در نبرد حق و باطل می‌توان دریافت، این است که حق همیشه مورد تهاجم است. با نگاهی گذرا می‌بینیم که نزاع غرب با شرق، در همه عرصه‌های دینی و سیاسی دیده می‌شود؛ عرصه‌هایی که اسلام برای آن جایگاه و دستورالعمل‌هایی قائل شده است.

وی افزود: نقش زن و تمرکز آن بر فعالیت‌های اجتماعی و معنوی، در اسلام به خوبی ترسیم شده است؛ موضوعی که غرب آن را رد می‌کند. تمیمی گفت: جایگاهی که برای زن در اسلام دیده شده، کاملا متفاوت با دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم(ص) بر این جایگاه تاکید دارد و جایگاه دختر گرامی ایشان فاطمه(س)، بالاترین جایگاه‌ها در جامعه است.

تمیمی افزود: حضرت زهرا(س) نقش مهمی در تبیین رسالت پیامبر داشتند که ادامه این امر را در نقش مهم حضرت زینب(س) در کربلا و حماسه عاشورا دیدیم. اکنون و در عصر جدید که با رویداد‌های تازه‌ای روبه‌رو هستیم، کسانی را می‌بینیم که حضرت زهرا(س) الگوی آن‌ها است.

پژوهشگر مسائل زنان در عراق، تصریح کرد: بنت‌الهدی صدر، نقش مهمی در اهمیت جایگاه زن در جامعه اسلامی و عراق داشت. صدام، زمانی که متوجه این نقش مهم شد، بنت‌الهدی صدر را به همراه برادرش، به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه بنت‌الهدی صدر به‌خوبی نقش و جایگاه زن در عراق را فهمیده و ترسیم کرده بود گفت: بر ما [لازم و واجب] است که متوجه این نقش و جایگاه باشیم و رسالتی که انقلاب [اسلامی] برای ما ایجاد کرده است را حفظ کنیم. 

تمیمی با بیان اینکه دین اسلام هیچ کوتاهی برای زن نداشته و جایگاه حقیقی در زندگی و جامعه به او داده است، اظهار کرد: اسلام به‌خوبی زن و جایگاه او در تمام جهات را هدایت کرده است. زن در جامعه اسلامی، ارزش و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و دارای فرهنگ و تمدن است و نقش مهمی در اجتماع و زندگی دارد.

وی با بیان اینکه غرب با شعار‌هایی [نظیر] تساوی بین زن و مرد، به دنبال اهداف خود است تاکید کرد: در غرب، به زن تنها به‌عنوان یک وسیله و ابزار نگاه می‌شود. 


گفت‌وگو از: روح‌الله فرقانی

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار