امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تحریم سپاه توسط اروپایی‌ها مبارزه با ایران قوی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اروپایی‌ها برای اینکه سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، دلایل بسیاری دارند اما مهمترین دلیل آنها، مبارزه با ایران قوی است.
کد خبر: ۹۴۸۴۶۲۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به قرار گرفتن مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی پارلمان اروپا در لیست گروه‌های تروریستی اظهار داشت: این‌ها اهدافی دارند که می‌توان در برنامه‌ها و تاکتیک‌های دشمن و راهکارها، این اهداف را به وضوح ببینیم و آگاه باشیم و علاوه بر اینکه مقابله می‌کنیم، آماده باشیم که فقط تدافعی عمل نکنیم و تهاجمی نیز به میدان بیاییم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف آنها، ایجاد فضای دو قطبی در سطوح مسئولان سیاسی کشور است، افزود: از دیگر اهداف آن‌ها تشدید فشار‌های معیشتی و تحت تاثیر قرار دادن جامعه ما با دوگانه سپاه و معیشت است و هدف دیگر آن‌ها هم افزایی و هم راستایی ۱۰۰ درصدی با صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها برای فشار حداکثری است.

مدرسی ادامه داد: حقیقت این است که مهمترین دلیل آن‌ها مبارزه با ایران قوی است که قسمتی از جنگ ترکیبی به حساب می‌آید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: حمایت ما از سپاه، حمایت بسیار قطعی است و محکومیت پارلمان اروپا نیز بسیار شدید است و برای حمایت از سپاه باید پایگاه‌ها را پیش از پیش تقویت کنیم و عزیزان سپاه و فعالیت‌های آن‌ها را مورد تکریم قرار دهیم.

وی بیان کرد: اروپایی‌هایی که در قالب و نقش پلیس بد دارند با کمک آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند، نقشه درستی می‌کشند، اما محاسبات آن‌ها غلط است و می‌خواهند همچنان بازار ارز و طلا را ملتهب نگه دارند و ملت را ملتهب ببینند در حالی‌که ملت هوشیار و بصیر ما این چنین نخواهند بود و روشن، بانشاط و استوار در حال ادامه مسیر هستند.

مدرسی تاکید کرد: بر این باوریم که این سیاست از دور خارح شده اروپایی ها، یک سیاست شکست خورده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در بخش مرکزی باید در زمینه مدیریت مصرف گاز به ویژه مصارف گلخانه‌ای اصلاح و تغییر مشعل‌ها در دستور کار قرار گیرد تا مصرف کم و کاهش یابد.

وی افزود: دولت نیز باید در این زمینه‌ها برنامه ریزی کند و کاشت و برداشت در فصل زمستان که مصرف گاز زیادتر است را به سایر فصول انتقال دهد.

مدرسی در مورد قیمت گوشت نیز عنوان کرد: قیمت گوشت و شرایط عرضه آن دارای اهمیت است چراکه هم تولیدکنندگان و هم مصرف کننده هر دو نگران هستند و حدود ۱۲۰ هزارتومان در هفته اخیر در استان یزد به قیمت گوشت اضافه شده و عمده مشکل هم تامین خوراک دام است که سخت و گران به دست تولیدکننده می‌رسد و حدود ۷۰ درصد آن از خارج کشور وارد می‌شود و این وابستگی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده خوراک دام از ۳۵۰۰ تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش پیدا کند، افزایش قیمت انرژی و افزایش دستمزد حدود ۵۷ درصد رشد داشته که یکی دیگر از عوامل است، صادرات و قاچاق دام عامل دیگر افزایش قیمت گوشت است و از طرفی اتحادیه‌ها مرتب القا کردند که مازاد تولید داریم و درخواست صادرات داشتند و به هر حال این شرایط به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: یکی از نکاتی که دولت باید توجه داشته باشد، حذف دلالان است و حمایت از عرضه نهاده‌های دامی با قیمت مناسب که این عامل موثر است و جلوگیری از قاچاق و صادرات بی رویه نیز ضرورت دارد.

ارسال نظرات