به همت سازمان تامین اجتماعی؛

جشنواره ملی «انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی» برگزار می شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز از برگزاری جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی به منظور تقویت تعاملات سازمان تامین اجتماعی با جامعه کارفرمایی کشور به همت سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۴۲۵۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، داوود سعدزاده، مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه گر اجتماعی کشور، وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی و صیانت از مهمترین سرمایه تولیدی کشور یعنی نیروی انسانی را بر عهده دارد.

جشنواره ملی «انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی» برگزار می شود

وی از برگزاری جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی به منظور تقویت تعاملات سازمان تامین اجتماعی با جامعه کارفرمایی کشور به همت این سازمان با استفاده از فرصت نامگذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز، تمامی کارگاه های حقیقی و حقوقی فعال استان را مشمول بخشنامه انتخاب چهره های برتر کارآفرینی دانست و افزود: انتخاب کارفرمایان نمونه بر اساس شاخص‌های تعیین کارفرمای نمونه در چهار سطح اقدام صورت می گیرد.

سعدزاده مطرح کرد: از میان کارفرمایان منتخب، یک نفر به عنوان کارفرمای برگزیده سراسری به منظور تکریم در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور معرفی خواهد شد.

به گفته وی، کارفرمایان برگزیده با توجه به شرایط اقتصادی‏‏‏‏ و صنعتی هر استان و تعداد کارگاه‌ها و شعب از میان کارفرمایان حامی تأمین اجتماعی انتخاب و تعیین می‌شوند که سهم استان البرز 6 کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برگزیده کشوری خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: انتخاب کارفرمایان نمونه در سطح اول، از میان کارگاه‌های دارای ۲۰۰ نفر بیمه شده به بالا، سطح دوم کارگاه‌های دارای ۵۱ تا ۲۰۰ نفر بیمه شده، سطح سوم کارگاه‌های دارای ۶ تا ۵۰ نفر بیمه شده و سطح چهارم از از میان کارگاه‌های دارای یک تا پنج نفر بیمه شده صورت می گیرد.

سعدزاده در خصوص شاخص های تعیین کارفرمای نمونه خاطرنشان کرد: ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال بنگاه اقتصادی و پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده در قانون تأمین اجتماعی هر یک 15 امتیاز دارند.

وی افزود: در این میان، عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه اعم از حق بیمه، بیمه بیکاری و جرائم و در صورت تقسیط بدهی، پرداخت اقساط در سررسید مقرر توسط و افزایش تعداد کارگران بیمه شده نیز 10 امتیاز و استفاده کارفرما از سامانه های غیرحضوری تامین اجتماعی 7/5 امتیاز دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز ادامه داد: همچنین پنج امتیاز به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار و 7/5 امتیاز به ارتقا و توجه به شاخص های فرهنگی در محیط کار تعلق می گیرد.

سعدزاده با اشاره به اینکه امتیازی نیز برای عدم محکومیت کارفرما به دلیل خودداری از ارائه لیست حق بیمه که منجر به اجرای ماده 148 در مراجع حل اختلاف شده باشد و پنج امتیاز نیز برای رعایت مفاد ماده 90 قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه و انجام معاینات دوره ای بیمه شدگان جهت حفظ مستمر سلامت نیروی شاغل کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین نهادینه کردن تولید کالای ایرانی با هدف خودکفایی، تداوم فعالیت اقتصادی بنگاه ها و مقابله با تحریم های ظالمانه و استفاده بهینه از ظرفیت های دانش بنیان در تولید کالا و خدمات به منظور توسعه فعالیت اقتصادی کارگاه نیز 10 امتیاز دارد. شاخص های تعیین کارفرمای نمونه برای سال ‌جاری بر اساس عملکرد کارفرمایان از ابتدای سال 1400 تا پایان آن در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار