نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

درایت امام (ره) نقشه استکبار برای بازگشت شاه را خنثی کرد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی ملت با امام خمینی‌(ره) برای شاه قابل‌تحمل نبود، گفت: درایت امام (ره) نقشه استکبار برای انجام کودتا و بازگشت شاه را نقش ‌بر آب کرد.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۳۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: وقتی‌که ملت ایران از ظلم و جور خسته شدند، به پا خاسته و در صحنه حاضر شدند؛ آن‌ها رهبر واقعی خود را پیدا کرده و یک‌صدا در حمایت از حضرت امام خمینی (ره) فریاد برآوردند؛ این مسئله دیگر برای شاه قابل‌تحمل نبود.

وی با بیان اینکه دسیسه و برنامه استکبار این بود که فعلاً شاه کشور را ترک کند و بعداً کودتایی انجام داده و شاه را برگردانند، گفت: قرار بود کودتایی را ۲۲ بهمن انجام دهند، اما حضرت امام خمینی (ره) با درایت خود فرمودند که «حکومت‌نظامی را در هم بشکنید و مردم به خیابان‌ها بریزید»؛ این تصمیم اساسی حضرت امام (ره) بود که از وقوع توطئه‌های خبیثانه‌ای که آمریکا در نظر داشت، جلوگیری کرد.

جوکار با اشاره به خفت و خواری که شاه متحمل شد، گفت: وقتی استکبار همراهی و یک‌صدایی ملت و امام خمینی (ره) را دید؛ از شاه قطع امید کرد و به او دستور خروج دادند، اما آمریکایی‌ها حتی حاضر نشدند که شاه را به آمریکا راه بدهند.

نماینده مردم یزد و اشکذردر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بعد از گذشته بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، این کشور دارای ساختار محکم و قوی در تمام زمینه‌ها از جمله نظامی و سیاسی است و این مسئله خاری در چشم دشمنان مخصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ایران پیشرفت‌های مختلفی در زمینه‌های علمی، فناوری، هسته‌ای و پزشکی داشته است؛ این مهم در سایه ایمان و توکل به خدا اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات