خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد

ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت زهرا(س)

همدان-استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت زهرا(س) گفت: می‌توانیم با مطالعه قرار دادن زندگانی این بانوی بزرگوار از ایشان الگوگیری کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۲۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امین عظیمی‌وند در جمع پاسداران سپاه ناحیه همدان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ائمه معصومین (ع) آمده‌اند تا هنر خوب زندگی کردن را به ما نشان دهند.

 وی افزود: اگر ما خداوند را به درستی نشناسیم پیامبر خدا (ص) را نیز نمی‌شناسیم و متقابلاً حجت خدا را نمی‌شناسیم در نتیجه در زندگی خود گمراه می‌شویم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت زهرا(س) گفت: در حدیثی از امام زمان (عج) آمده است «دختر پیامبر اسلام برای من الگوی نمونه است»، بنابراین ما هم می‌توانیم با مطالعه قرار دادن زندگانی این بانوی بزرگوار از ایشان الگوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد در زندگی خود می‌تواند مهارت‌های زیادی کسب کند، اگر این مهارت‌ها به حد اعلای خود برسند به فضیلت تبدیل می‌شوند.

عظیمی‌وند گفت: طمع باعث می‌شود انسان حریص‌تر شود تا جایی که برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی حاضر می‌شود که شخصیت خود را خرد  کند و تحقیر شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر گفت: شعار زن زندگی آزادی یک شعار مدیریتی با هدف رسیدن به تمایلات نفسانی بود که دشمنان این نظام آن را سر دادند تا هویت و شخصیت زن را لجن آلوده کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تربیت فرزند را یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما دانست و افزود: حضرت زهرا(س)، فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کردند که همانند امیرالمومنین(ع) باشند، اما در جامعه امروز متاسفانه چنین روشی در تربیت فرزند اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به تکریم زن و شوهر از یکدیگر در زندگی گفت: در زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) مشاهده می‌کنیم که همدیگر را بیشتر با لقب و کنیه صدا می‌زدند نه با اسم، این کار باعث افزایش محبت‌ بین زوجین می‌شود، همچنین در سبک‌ زندگی امام خمینی (ره) آمده است هنگامی که سفره غذا پهن می‌شد ایشان منتظر می‌ماندند تا همسرشان هم بیایند تا باهم غذا بخورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار