به همت پایگاه حضرت ام البنین(س) سپاه ناحیه امام سجاد(ع)؛

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای ویژه مادران در مدرسه حجاب رجایی شهر

به همت پایگاه بسیج خواهران حضرت ام البنین(س) سپاه ناحیه امام سجاد(ع) اولین جلسه کارگاه سواد رسانه ای ویژه مادران با سخنرانی مدرس و استادیار این ناحیه در مدرسه حجاب رجائی شهر کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۷۵۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

کافیه آتش پنجه، استاد حوزه و دانشگاه و استادیار سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در کارگاه سواد رسانه ویژه مادران که در مدرسه حجاب رجایی شهر برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار بسیج از کرج، گفت: مادران باید سواد رسانه  داشته باشند تا بتوانند فرزندانشا ن را با این فضا آشنا و علوم روز را یاد دهند.

آتش پنجه ادامه داد: مادران باید با استفاده از سواد رسانه ای بتوانند از تکنیک های روز استفاده کنند و از آسیب ها کمتر برخوردار شوند.

وی بیان کرد: اگر والدین سواد رسانه نداشته باشند فرزندان یک قدم از والدین جلو تر هستند ودچار گرفتاری میشوند و آداب مصرف را بلد نیستند و نمی دانند چطور باید با رسانه رفتار کنند در واقع مصرف گرا می شوند و دنبال بحث شایعه پراکنی و  بحث اینکه رسانه جمعی به زیر ساخت های خانواده آسیب می زنند.

وی با توجه به اینکه چگونه از اینترنت بیشترین استفاده را کنیم اما کمترین ضربه را بخوریم، گفت: جهان دیجیتال ما فرصت ها و تهدیدهایی را برای همه ایجاد کرده است. امام کاظم(ع) در روز قیامت از مردم می پرسند که قدم برنمیدارید تا اینکه این ۴ تا سوال را پاسخ دهند اینکه عمرت، مالت، جوانیت را چه کردی؟

در ادامه افزود: باید والدین تفریحات سالم را به بچه ها یاد بدهند که بیشترین استفاده را ببرند اما آسیب نبینند. وی گفت: والدین با استفاده از رسانه، خوراک درست و استفاده از صنعت سرگرمی باید هوش دیجیتال فرزندان رافعال و مدیریت کنند.

وی با ارائه راهکار مبنی براینکه فرزندانشان به جای فعالیت در مجازی و رسانه، چه فعالیتی کنند، عنوان کرد:  به جای فعالیت در فضای مجازی و رسانه فرزندان را با کتاب آشنا و به کتابخوانی دعوت کنید. وی افزود: به آنها کتاب هدیه بدهید، بعضی کتاب ها غذای روح هستند.
استادیار ناحیه مقاومت امام سجاد(ع) گفت: رسانه های نوشتاری(روزنامه،مجله،کتاب)، رسانه های دیداری (سینما،تلوزیون) رسانه شنیداری(رادیو) رسانه مجازی(اینترنت،شبکه های اجتماعی) رسانه شفاهی مثل(ممبر،خطابه) ورسانه های خیابانی (بیلبورد،بنر های نصب شده) باید به فرزندان آموزش داده شود.

وی در پایان متذکر شد: به بچه ها باید آموزش بدهید که رسانه فقط در این چهار چوب فضای مجازی خلاصه نمی شود و کارکرد های متفاوتی دارد. رسانه آگاهی  انها را هدایت و رهبری میکند، گاهی آموزش میدهد و گاهی هم یک سرگرمی  هست، اگر به فرزندان درست آموزش داده شود میتوانند از این موارد به نحو احسنت استفاده کنند.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار