خبرهای داغ:
ویژه در گفتگو با بسیج خبر داد

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری در همدان

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری طی ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۳۷۲۵
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به افتتاح نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری مشاغل خانگی بانوان در همدان اظهار کرد: این نمایشگاه و فروشگاه از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ دی در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان دایر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه و فروشگاه به مناسبت هفته گرامیداشت هفته مقام زن برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه از بانوان همدانی در ۱۸ غرفه از مشاغل خانگی دعوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان حمایت از کسب و کار مشاغل هنری بانوان را یکی از اهداف این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه هنرمندان آثار و محصولات خود را در رشته‌های حجم سازی، محصولات ارگانیک، نقاشی روی شیشه، زیورآلات سنتی، صنایع چوبی، شمع سازی، حجاب و عفاف، عروسک سازی، سراجی سنتی، معرق چوبی و ... برای نمایش و فروش عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان اولین کار توسط اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی و با مشارکت میراث‌فرهنگی و کانون اسلامی خواهران برگزار شده و زمینه ادامه آن نیز وجود دارد، گفت: نشان دادن مشاغل خانگی توسط هنر نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

ویژه از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری طی ماه‌های آینده خبر داد و عنوان کرد: در راستای اقتصاد فرهنگ و حمایت از هنرمندان، در حال رایزنی با یکی از اپلیکشن‌های عرضه کالا هستیم که از طریق فضای مجازی و با مشارکت انجمن‌های فرهنگی و هنری محصولات فرهنگی هنری مانند خوشنویسی، آثارتجسمی، آلبوم موسیقی، کتاب‌های تولید همدان و ... عرضه شود.

وی تصریح کرد: با این کار هنرمندانی که زمینه عرضه کالا برای آنها وجود ندارد به راحتی می‌توانند با این اپلیکیشن محصول و کالای خود را به سراسر ایران ارسال کنند و مبادلات مالی آن اینترنتی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: با رایزن‌های فرهنگی در حال پیگیری هستیم که برخی از آثار نفیس استان را در سطح بین المللی و در کشورهای دیگر با برپایی نمایشگاه به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار