مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ:

حضرت زهرا(س) بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ گفت: حضرت زهرا(س)  بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع است و تمام زندگی خصوصی و اجتماعی او سرشار از الگو برای زنان امروز می باشد.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۹۵
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

حجت الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان ساوجبلاغ، به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و روز زن در گفت و گو باخبرنگار بسیج از کرج، گفت: حضرت زهرا(س)  بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع است و تمام زندگی خصوصی و اجتماعی او سرشار از الگو برای زنان امروز می باشد.

حجت الاسلام شفیع خانی نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به عنوان روز زن را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و ادامه داد: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت های خاصی برای گرامیداشت روز زن در نظر گرفته می شد.

وی حضرت فاطمه(س) را جامع ترین و معتبرترین مکتب برای بشریت خواند و افزود: طبق آموزه های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص، بلکه یک جریان و یک نظام مکتبی برای جهان و اسلام است که جامعیت و اعتبار ویژه ای به مقام زن داده است.
به گفته وی، در آیات قرآنی از ۱۲ بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده است و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند که حضرت فاطمه نمونه ای از این بانوان است.

حجت الاسلام شفیع خانی بیان کرد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بانوان، ایشان در قسمتی از بیاناتشان فرمودند:" افشاننده‌ی بذر ایمان در دلها؛ مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار می‌آورند. ایمان درس نیست که آدم به یکی درس بدهد یاد بگیرد،ایمان یک رویش است، یک رشد معنوی است که بذرافشانی لازم دارد؛ بذرافشانی به وسیله‌ی مادر انجام میگیرد و مادر این کار را میکند. اخلاق را همین ‌طور بنابراین نقش او فوق‌العاده است، و این نشان از اهمیت مادران و زنان در تربیت فرزندان دارد." انشالله همه ی مادران و همسران و دختران ما مورد دعای حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قرار بگیرند و این بانوی بزرگوار را الگوی خود در زندگی قرار بدهند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار