به همت روابط عمومی سپاه ناحیه جوادالائمه(ع)؛

اختتامیه سلسله کارگاه های خبرنویسی مبتدی تا پیشرفته در سپاه ناحیه جوادالائمه(ع)/ تقویت توانایی تشخیص خبر درست از نا درست/ تبیین دروغ و ایستادگی در مقابل حملات رسانه ای دشمن با تربیت خبرنگار باصیرت بسیجیِ انقلابی

در اختتامیه سلسله کارگاه های خبرنویسی مقدماتی تا پیشرفته ناحیه جوادالائمه(ع) مطرح شد:بایدبا تربیت خبرنگار بابصیرتِ بسیجیِ انقلابی بتوانیم درمقابل حملات رسانه ای دشمن ایستادگی و دروغ ها و شبهاتشان را تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۲۹۷۸
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

محمد موسوی، مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) در اختتامیه سلسله کارگاه های خبرنویسی مقدماتی تا پیشرفته این ناحیه در گفت و گو با خبرنگار بسیج از کرج، گفت: این سلسله کارگاه ها در ناحیه جوادالائمه(ع) با هدف توانمند کردن مسئولین روابط عمومی حوزه ها و پایگاه های بسیج و خبرنگاران افتخاری در این ناحیه و ارائه کامل و جامع گزارشات و فعالیت های بسیجیان برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه رفع شبهات و کار رسانه ای ریشه در تاریخ ما دارد، ادامه داد: توانایی تشخیص اخبار جعلی، خبر درست از نادرست در اینترنت و رفع شبهات از جمله دغدغه های بنده در برگزای این سلسله کارگاه ها بود.

به گفته وی، دروغ های مردم بی بصیرت توسط رسانه آن زمان منجر به شهادت امام حسین(ع) شد. کار رسانه ای آنقدر قَوی و تاثیرگذار است که وقتی امام سجاد(ع) همراه خاندان نبوت(ص) به عنوان اسیر وارد شام می شوند پیرمردی به امام می گوید:" خدا را شکر که شما را کشتند و به اسارت درآوردند، چون شما از مسیر اسلام خارج شده بودید." اینجاست که اهمیت کار رسانه و تاثیر گذاری آن روی مردم معلوم می شود.

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) افزود: دشمنان با سیطره بر رسانه ذغال را رنگ می‌کنند و به جای گلوله برفی در ذهن مردم جای می‌دهند و جای جلاد و شهید را عوض می کنند.

وی اضافه کرد: رسانه دشمن با دروغ هایش نظام، انقلاب و اعتقادات جوانان ما را هدف گرفته است و ان شاء الله با تربیت خبرنگار بابصیرتِ بسیجیِ انقلابی بتوانیم در مقابل حملات رسانه ای دشمن ایستادگی و دروغ ها و شبهاتشان را تبیین کنیم.

پریناز کیانی بسیجی پایگاه حضرت معصومه(س) حوزه ۵۱۶ حضرت مریم(س) شهرک پیام در ادامه اختتامیه سلسله کارگاه های خبرنویسی مقدماتی تا پیشرفته ناحیه جوادالائمه(ع) گفت: اولین و مهمترین تاثیری که این سلسله کارگاه های خبرنویسی داشت این بود که دغدغه بیشتری نسبت به خبرها و اتفاقاتی که در اطرافمان رخ میدهد داشته باشیم و بی تفاوت از کنار آن ها نگذریم.

این خبرنگار افتخاری بسیج اضافه کرد: در این کارگاه ها با شناخت تعریف خبر، عناصر و ارزش های خبر یاد گرفتیم اگر می خواهیم توانایی خودمان را در تشخیص خبر درست از شایعه و خبرهای ساختگی تقویت کنیم باید این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسیم: خبر را چه کسی نوشته است؟ خبر چه چیزی می خواهد بگوید؟ خبر چه زمانی منتشر شده است؟ خبر در کجا منتشرشده است؟ از خواندن خبر چه احساسی به شما دست می دهد؟

کیانی به آموزش گزارش نویسی در این کارگاه ها اشاره کرد و افزود: بخش گزارش نویسی و تلفیق عناصر و ارزش های خبری با ابزار نویسندگی از جمله توصیف، صحنه و دیالوگ از بخش های جذاب آموزش کارگاه های خبرنویسی بود.

وی در پایان گفت: خیلی خوشحالم که با شرکت در این کارگاه ها و توضیحات کامل، جامع و نحوه ی بیان دلچسب استاد علاقه ی بیشتری نسبت به خبر و خبرنگاری پیدا کردم.

سیده فاطمه فلاح میر موسوی بسیجی‌پایگاه تهرانی مقدم حوزه ۵۱۶حضرت مریم(س) در پایان این اختتامیه در گفت و گو با خبرنگار بسیج از کرج، اظهار کرد: سیرِ کارگاهی و عملی کلاس و انجام تمرین در قالب های نوشتن خبر، تشخیص عناصر و ارزش های خبر، پیاده کردن مصاحبه و تنظیم آن، خوانِش خبر، گفت و گو، گزارش و یادداشت به صورت گروهی و فردی و شرکت در یک نشست خبری و آشنا شدن با این فضا از مزیت های این سلسله کارگاه ها بود.

وی گفت: گزارش نویسی و آشنایی با ابزار نویسندگی از جمله توصیف و صحنه از بخش های دوست داشتنی کارگاه بود و گریزی به نویسندگی و داستان نویسی داشت.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار