خبرهای داغ:
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد

حرکت صنایع استان همدان به سمت صنایع کم آب بر

همدان-معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مجموعه صنعتی استان به سمتی حرکت می‌کند تا صنایع به سمت صنایع کم آب بر حرکت کند.
کد خبر: ۹۴۸۲۴۶۲
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید بهزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر سال واحدهای تولیدی در این استان پایش می‌شوند و اگر واحدی دارای مشکل باشد شناسایی و برای رفع موانع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت صدور پروانه‌ها به صدور جواز ۱۰ درصد است، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی از طریق استیجار می‌تواند در اختیار واحد دیگر قرار بگیرد و واحد راکد به چرخه تولید بازگردد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بعضی قوانین ممکن است مانع کار ما شود مانند واحدهایی که در تملک بانک است و دست ما را می‌بندد، تاکید کرد: با سیاست‌گذاری‌هایی که اخیرا انجام شده است بانک‌ها ملزم شده‌اند از طریق مزایده طرح‌های تملیکی را به سرمایه گذار جدید واگذار کنند.

وی با بیان اینکه در این مسیر دستگاه قضا و کارگروه اقتصادی قوه قضاییه بخشی از مشکلات را حل کرده‌اند، گفت: قرارگاه صنعتی سپاه بخشی از مشکلات واحدهای ما را حل کرده است.

بهزادی با بیان اینکه غالب سیاست‌های کوچک ما بسیار آسیب‌پذیر هستند و با کوچک‌ترین اتفاق دچار مشکل می‌شوند، گفت: برای رفع این مشکل ما برای ایجاد طرح‌های بزرگ سیاست‌گذاری کرده‌ایم که پیشران صنایع کوچک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه صنعتی استان به سمتی حرکت می‌کند تا صنایع به سمت صنایع کم آب بر حرکت کند، مطرح کرد: پتروشیمی هگمتانه پی‌وی.سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و اکنون با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است که مجوز واردات گاز وی.سی.ام برای آن صادر شده است.

*برگزاری ۴۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

مسئول کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ جلسه اصلی و ۳۵ مراجعه با حضور استاندار همدان و معاون ایشان در ستاد تسهیل و رفع موانع داشتیم، اظهار کرد: نتیجه این جلسات ۱۹۶ مصوبه است که ۱۳۳ مصوبه آن بخش صنعت، ۵۸ مصوبه بخش کشاورزی و ۵ مصوبه به بخش خدمات در میراث فرهنگی اختصاص دارد.

سید یاسر رهسپار با بیان اینکه ۶۳ مصوبه در امور بانکی، ۲۱ مصوبه در زمینه مالیاتی، تأمین اجتماعی و گمرک صادر شده است، افزود: ۶۸ مصوبه در زمینه مسائل زیربنایی و تأمین زیر ساخت‌ها و ۴۴ مصوبه در خصوص سایر زمینه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۷ مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و ۳۳ مصوبه در شرف انجام نهایی ویندوز ۳۶ مصوبه در دست اقدام است، گفت: ۱۰۲ واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۵۵۱ میلیارد تومان است که به بانک‌های عامل معرفی شدند که از آن مبلغ ۷۲ فقره به بخش صنعت و معدن و ۳۰ فقره به بخش جهاد کشاورزی اختصاص دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار