خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی؛

استان قزوین در اولویت ساخت راه های روستایی قرار گرفت/خط مشی سازندگی سپاه استان می تواند فرهنگ خدمت را تغییر دهد

سیاهکالی عنوان کرد: قرارگاه خاتم پیمانکار ساخت راه روستایی چند استان کشور است که با توجه به مذاکرات انجام شده با این قرارگاه، استان قزوین در اولویت فعالیت این قرارگاه قرار گرفت. پنجاه درصد هزینه جاده با قرارگاه خاتم و پنجاه درصد برعهده استان است و این ساخت و ساز، پانزده درصد زیر قیمت می باشد.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۰۳
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، آئین افتتاح ۳۰۵۰ پروژه محرومیت زدایی مردم پایه در سراسر کشور به ریاست سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

لطف اله سیاهکالی در این مراسم بیان کرد: خط مشی فرمانده سپاه استان قزوین بسیار خوب است و با همدلی و برادرانه و دوستانه و وفاقی که فرماندهی سپاه و همکارانشان با مجموعه استان دارند، این رفتار و خط مشی می تواند فرهنگ خدمت رسانی را تغییر دهد.

وی گفت: در قزوین ادارات ما فرهنگ خدمت کردن را به خوبی اجرا نمی کنند. مشی شما در ایجاد فرهنگ خدمت رسانی موثر است و امیدواریم حلاوتی که جهاد سازندگی در خدمت رسانی به جامعه داشت را بسیج سازندگی بیشتر رقم بزند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای ماموریت های محوله در استان بسیار خوب عمل می کند و این خدمات قابل تقدیر است. اگر به درآمدهای استان عنایت شود امسال درآمدهای مالیاتی ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده و چشم انداز ما رسیدن استان به جایگاه ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی است. چرا که حجم مبادلات استان بسیار بالاست و باید همت نماییم که به جز حوزه نفت، این رقم محقق شود.

سیاهکالی عنوان کرد: درآمدهای استان باید محقق شود و سامانه های الکترونیک حاکم بر امور شود و پشتوانه فناوری داشته باشیم. 

وی افزود: بزرگترین یکی از چالش های های ما در قزوین مسأله پیمانکار در استان است. در استان چهار یا پنج پیمانکار برای پروژه های استانی وجود دارد که با تبانی یکدیگر، در مناقصات شرکت نمی کنند تا این مناقصات به پایین ترین سطح خود در استان برسد اما ورود بسیج سازندگی این تابو را می شکند. برای هر علمک گاز ۴۵ میلیون تومان هزینه می کنیم اما هیچ پیمانکاری حاضر به اجرای کار نیست و این فاجعه است.

سیاهکالی در ادامه تصریح کرد: اعتبار گازرسانی به صورت ملی موجود است اما پیمانکار به دلیل اینکه رقابت وجود ندارد، حاضر به انجام کار نمی شود.

وی اضافه کرد: باید به بسیج توجه کنیم تا مردم نیز برای رفع مشکلات پای کار باشند و از شیوه سپاه و بسیج تشکر می کنم که با استفاده از ظرفیت مردمی در پروژه ها موجب رونق فعالیت ها و رفع محرومیت ها شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اعلام یک خبر خوش در بحث ساخت راه های روستایی بیان کرد: قرارگاه خاتم پیمانکار ساخت راه چند استان کشور است که با توجه به مذاکرات انجام شده با این قرارگاه، استان قزوین در اولویت فعالیت این قرارگاه قرار گرفت. پنجاه درصد هزینه جاده با قرارگاه خاتم و پنجاه درصد با استان است و این ساخت و ساز، پانزده درصد زیر قیمت می باشد.

سیاهکالی عنوان کرد: ساخت راه های روستایی استان نیازمند سه هزار میلیارد تومان بودجه است. لذا بهتر است تا مدیریت و ظرفیت استانی نیز وارد این پروژه شود تا بتوانیم در مدت دو سال جاده های روستایی استان را ایجاد کنیم که این امر موجب امیدآفرینی است. همچنین در بحث آب روستایی نیز باید یک انقلاب جدید در مدیریت آب ایجاد کنیم چرا که استان قزوین، استانی با ظرفیت آبی فراوانی است. 

وی در پایان از بسیج سازندگی استان قزوین خواست تا ساخت پل ورودی به منطقه طارم سفلی قبل از روستای میرخوند را نیز برعهده بگیرند و مایه نجات مردم این منطقه به ویژه در ماه های پرباران شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار