از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه صورت گرفت؛

ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به بیش از هزار نفر در محلات کم برخوردار البرز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، یک هزار و 516 نفر در محلات کم برخوردار در قالب قرارگاه های اجتماعی استان، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
کد خبر: ۹۴۸۲۱۰۸
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به شعار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبنی بر هر ایرانی، یک مهارت و تاکید استاندار بر ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به اقشار مختلف استان از جمله محلات کم برخوردار گفت: طرح مهارت آموزی در محلات کم برخوردار، از جمله طرح های جهادی به شمار می رود.

ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به بیش از هزار نفر در محلات کم برخوردار البرز

وی افزود: در این راستا، بیش از 30 محله کم برخوردار در شهرستان های کرج، فردیس، چهارباغ، نظرآباد و اشتهارد شناسایی و بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، دوره های آموزشی مختلفی از جمله مانتو دوزی، شلوار دوزی، خیاطی شومیز مردانه و زنانه، پرورش قارچ صدفی، تولید عرقیات گیاهی، تکثیر و پرورش گل های آپارتمانی، قالی بافی ترکی، پرورش زالوی طب سنتی، تولید جوانه های خوراکی، دوخت کیف چرمی با دست، میناکاری سفال، پارچه سازی تزیینی و ... ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز یکی از رویکردهای آموزش فنی و حرفه ای را توسعه آموزش های مهارتی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار دانست و عنوان کرد: با تربیت نیروی انسانی ماهر و تشکیل شبکه های اشتغال، شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه خواهیم بود. از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، یک هزار و 516 نفر در محلات کم برخوردار در قالب قرارگاه های اجتماعی استان، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

گفتنی است توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان از جمله مهمترین اهداف قرارگاه اجتماعی بوده و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با همکاری استانداری به عنوان مسئول کمیته آموزش و حرفه آموزی قرارگاه اجتماعی در سطح استان متولی آموزش در مناطق کم برخوردار است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار