فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

شهید سلیمانی باعث شد تا شیرازه داعش در عراق و سوریه از هم بپاشد

سردار خرم دل گفت: یکی از ابتکارات و هوشمندی های ایران اسلامی این بود که با گسیل سرداران و رزمندگان مستشاری به کشورهای عراق و سوریه عملا جنگ را در خارج از مرزها مدیریت کرد و شهید سلیمانی باعث شد تا شیرازه داعش در عراق و سوریه از هم بپاشد.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۳۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حمید خرم دل در یادواره شهدای سرباز و شهدای مقاومت که در سپاه فتح برگزار شد، افزود: از مجموع شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد 180 شهید متعلق به جامعه سرباز بوده که این امر بیانگر حضور قشرهای مختلف و سهم آنها در دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه به سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام فرمودند بر روی قبر من بنویسید سرباز قاسم سلیمانی و همواره خود را سرباز ولایت می دانست.

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: شهید سلیمانی در وهله اول ایران اسلامی را نجات داد و در ادامه سوریه و عراق را از وجود تروریست های داعشی و تکفیری آزاد کرد.

سردار خرم دل بیان کرد: در سال 2000 آمریکا به بهانه حمله تروریستی11 سپتامبر به برج های دوقلو به منطقه ما حمله کرد اما در اصل هدفش از این کار نابودی جمهوری اسلامی ایران بود اما چون نمی توانستند به صورت مستقیم به ایران حمله کنند از پیرامون هدف خود را آغاز کردند.

فرمانده ارشد نظامی استان گفت: آمریکا با این فرضیه که پاکستان، افغانستان، عراق، آذربایجان و ... دچار ناامنی است  فکر می کرد می تواند به ایران حمله کند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها 20 سال در افغانستان جنایت کردند، صدام را سرنگون کردند و به گفته ترامپ 7 تریلیون دلار هزینه کردند اما هیچ عایدی نداشتند و بعد فهمیدند که ایران هم بر عراق و هم بر افغانستان مسلط شد.

سردار خرم دل ابراز داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود چند روش از جمله اقتصادی، سیاسی امنیتی و نظامی را در پیش می گیرد و داعش را نیز آمریکا بوجود آورد.

وی افزود: برخی سوال می کنند چرا جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین سرداران خود را به سوریه و عراق گسیل کرد؟ که در جواب آنها باید گفت: چرا آمریکا  که 10 هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد در اطراف ما 30 پایگاه نظامی در بحرین و عراق و عربستان و .. ایجاد کرده است؟ و آیا غیر از این است که می خواهد جنگ را در خارج از مرزهای سرزمینی خود مدیریت کند.

سردار خرم دل ابراز داشت: اگر جنگ در خارج از مرزهای ایران اسلامی مدیریت نمی شد گسترده می شد و توان دفاع از کشور وجود نداشت.

وی تاکید کرد: یکی از ابتکارات و هوشمندی های ایران اسلامی این بود که با گسیل سرداران و رزمندگان مستشاری به کشورهای عراق و سوریه عملا جنگ را در خارج از مرزها مدیریت کرد و شهید سلیمانی باعث شد تا شیرازه داعش در عراق و سوریه از هم بپاشد هر چند رگه هایی از این گروه تروریستی وجود دارد.

سردار خرم دل ابراز داشت: دشمنان با شیوه هایی از جمله اقتصادی، سیاسی،امنیتی و نظامی با دیگر کشورها برخورد می کنند و در حوزه اقتصادی ایران را تحریم کردند اما کشور قطر که از دوستان آمریکار به شمار می رود برای برگزاری جام جهانی 220 میلیارد دلار هزینه کرد و تنها 17 میلیارد دلار عایدی داشت و این جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی در حال ساخت شهری مجهز و سرپوشیده با 1000 میلیارد دلار اعتبار است درحالی که 25 درصد مردم این کشور در فقر به سر می برند و پیمانکاران پروژه های قطر و عربستان اغلب اروپایی هستند.

فرمانده سپاه فتح گفت: دشمنان در حوزه نظامی هشت سال جنگ را برما تحمیل کردند و پس از آن به بهانه سلاح شیمیایی به عراق حمله کردند اما حتی یک ذره ماده شیمیایی و هسته ای در این کشور یافت نشد و حتی افغانستان را پس از 20 سال جنایت دو دستی تقدیم طالبان کردند.

وی افزود: دشمن در حوزه امنیتی یک جنگ ترکیبی را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است.

سردار خرم به نقش انگلستان در حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: کشور خبیث انگلیس اعلام کرده است برای پایان دادن به اغتشاشات در ایران این کشور باید دست از حمایت از روسیه بردارد، نفوذ منطقه ای خود را کم کند، انرژی اروپا را تامین کند و به برجام برگردد.

وی به نامردی های کشور امریکا نیز اشاره و بیان کرد: لیبی یکی از کشورهای ثروتمند و دارای نفت باکیفیتی است اما بر اثر فشارهای آمریکا حوزه هسته ای و موشکی خود را از بین برد و بعد از آن اکنون دو دولت در لیبی مستقر است و هزاران نفر نیز کشته شدند.

سردار خرم دل افزود: در افغانستان 40 سال کُشت و کشتار است و عراق 50 سال درگیر مسائل داخلی است.

وی ابراز داشت: بیشترین جنایت ها علیه ایران اسلامی را آمریکا و انگلیس انجام داده است و در دوران انقلاب 17 هزار شهید توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

شهید سلیمانی باعث شد تا شیرازه داعش در عراق و سوریه از هم بپاشد

وی خطاب به سربازان حاضر در این یادوراه گفت: در تجمعی که در یکی از کشورهای غربی علیه ایران اسلامی برگزار شد هفت پرچم بالا رفت یعنی می خواهند ایران را به هفت کشور تجزیه و تبدیل کنند.

سردار خرم دل بیان کرد: آمریکا و دشمنان تنها راه فروپاشی ایران اسلامی را تجزیه و تکه تکه کردن آن می دانند و در اغتشاشات اخیر شعارهایی که سر داده می شود موضوع اصلی نیست،بلکه اصل ایران را هدف قرار داده اند. 

وی گفت: اسرائیل در سرزمین خود محصور شده است و هر روز دچار اختلاف بوده و به زودی متلاشی می شود.

فرمانده سپاه فتح یاداور شد: قلب و دل آزادی خواهان جهان با ایران است و امروز در مسیر رشد و پیشرفت هستیم و اینکه یکی از شجاع ترین سرداران ایران در سوریه و عراق قد علم می کند نشانه رشد ماست و در مقابل همه استکبار ایستاده ایم.

وی ابراز داشت: اینکه امروز به طور رسمی اعلام می کنیم که به مردم کشورهای مظلوم یمن، فلسطین, عراق و سوریه کمک می کنیم نشانه قدرت ایران اسلامی است.

سردار خرم دل افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه مشکلات اقتصادی و سوء مدیریت ها و تفکرات لیبرالی که وجود دارد اما در حال رشد و پیشرفت قرار داد.

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: جمهوری اسلامی به سرعت پیش می رود و به سرمنزل مقصود خواهد رسید و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایران اگر برای خانمی مشکلی پیش بیاید در دنیا از او حمایت می کنند اما زنان مظلوم اروپا کسی را ندارند تا از انها حمایت کنند.

سردار خرم دل در پایان گفت: جنایت هایی که در غرب علیه زنان صورت می گیرد در طول تاریخ بی سابقه است اما آن را به بهترین وجه ممکن مخفی نگه می دارند و باید فکری به حال زنان غربی بکنند.

 

ارسال نظرات