امام جمعه بهاباد:

حماسه ۹ دی پیام ایستادگی ملت ایران به جهان بود/۹ دی روز تجدید میثاق امت با انقلاب و نظام بود

امام جمعه بهاباد سالروز حماسه نهم دی را گرامی داشت و گفت: حماسه ۹ دی پیام ایستادگی ملت ایران به جهان بود.
کد خبر: ۹۴۷۹۸۰۰
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهاباد که با حضور گسترده نمازگزاران در مسجد جامع برگزارشد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی وانجام دادن واجبات سالروز حماسه نهم دیماه ۸۸ را گرامی داشت با اشاره به اینکه ابعاد و ریشه‌های حماسه ۹ دی به عنوان نماد قدرت مردمی، باید برای نسل جوان تبیین شود اظهارداشت: حماسه نهم دی پیام ایستادگی ملت ایران در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بود که به جهان مخابره شد.
امام جمعه بهاباد با اشاره به ایام‌الله دی ماه بیان کرد: در این ایام حوادث مختلفی اتفاق افتاده که هرکدام خطبه مستقلی را می‌طلبد. حادثه ۱۹ دی و قیام مردم قم که جزو نقاط عطف انقلاب ما بود، از جمله حوادث عظیم تاریخ انقلاب است.

نهم دی نیز جزو ایام الله است و فراموش شدنی نیست. نهم دی از جمله روز‌های احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است. نهم دی جزو روز‌هایی است که خداوند به برکت حضور مردم دشمن را ناکام کرد و همه نقشه دشمنان به هم ریخت، همچنین آرامش از دست رفته به ملت ایران بازگشت..۱۳ دیماه سالگرد شهادت سرداردل‌ها حاج قاسم سلیمانی وهمرزمانش و همچنین هیجدهم دی ماه سالروزشهادت دانشجوی شهید مرحوم امیرحسین قربانی بود که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین به شهادت رسید.
خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه یوم الله ۹ دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ تاریخی جلوگیری کردگفت: این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز، نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه ملت فهیم، آگاه، دشمن شناس و موقعیت شناس ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور بموقع در صحنه توطئه شوم دشمن را بی اثر کردند افزود: حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ به دلیل دفاع از نظام، انقلاب و ولایت برای همیشه در تاریخ کشور و اذهان ملت ایران ماندگار و جاودانه شد.
وی حوادث سال ۸۸ را توطئه طراحی و برنامه ریزی شده دشمن دانست و گفت: اگرچه ما به این ورشکستان داخل کشور می‌گوییم سران فتنه، اما سران اصلی فتنه آمریکا و دیگر کشور‌های استکباری هستند که سال‌ها دنبال فرصتی بودند تا به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه مردم با حضور حماسی خود در حماسه ۹ دی نشان دادند که همچنان پشتیبان قوی برای نظام اسلامی و در دفاع از آرمان نظام اسلام آماده جانفشانی هستند خاطرنشان کرد: ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ روز تجدید میثاق امت با انقلاب و نظام بود و برگ زرین دیگری به افتخارات نظام و انقلاب اسلامی افزوده شد.
حجت الاسلام بشکانی افزود: فتنه سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بود که یک دروغ بود؛ مثل دروغی که در اوکراین گفتند و انقلاب رنگی به وجود آوردند و مسیر حکومت را تغییر دادند. از آنجا که این روش در بعضی کشور‌های دیگر نیز به ثمر نشسته بود، در ایران نیز انقلاب سبز را مطرح کردند و بنا داشتند از این روش، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نابود کنند.
خطیب جمعه بهاباد همچنین فرارسیدن سیزدهم دیماه سالگرد شهادت سرداردل‌ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه بدستور رئیس جمهور آمریکای جنایتکار بهای سنگینی بود که ایران پرداخت و بدون شک انتقام خون این سردار والامقام از سردمداران آمریکایی حتمی است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی برای ما یک مکتب و فرهنگ است که همواره بدنبال کنار زدن تکفیری‌ها و احیا و رفع موانع تمدن نوین اسلامی در جهان بود گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی اولویت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه ویژه به ولایت و اعمال دینی او را به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد.
وی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تمام وقت و فکر خود را وقف اسلام کرد و جز خداوند به هیچ چیز توجه نداشت. باید این شهید عظیم‌الشان را در کار کردن الگو قرار دهیم و مراقب باشیم جز برای خدا، به هیچ توجه نکنیم.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شهید سلیمانی از سرمایه‌های مهم و ارزشمند مقاومت و فرماندهی بزرگ بود که برای اعتبار و سربلندی همه مسلمانان تلاش می‌کرد افزود: ولایتمداری از مهم‌ترین ویژگی سردار شهید قاسم سلیمانی بود که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.
امام جمعه بهاباد همچنین سالگرد شهادت دانشجوی شهید امیر حسین بانی بهابادی را که دراثر سانحه سقوط هواپیمائی اوکراین به شهادت رسید را گرامی داشت افزود:از مردم همیشه درصحنه بهاباد دعوت میکنم تا دربرنامه هائی که بدین منظور در سطح شهرستان برگزار میشود حضوری فعال داشته باشند.

ناحیه بهاباد, [۳۰.۱۲.۲۲، ۱۴:۳۷]حجت الاسلام بشکانی از تلاش‌ها وزحمات استاندارمحترم استان یزد که برای مسائل ومشکلات شهرستان بهاباد تلاش میکنند قدردانی کرد و گفت: استاندارمحترم درجلسه‌ای که با ایشان داشتیم اکثر مشکلات حوزه شهرستان بهاباد مورد بررسی قرار گرفت که از ایشان تشکر وقدردانی میکنیم وامیدواریم که به زودی زود شاهد توسعه شهرستان بهاباد باشیم.
همچنین درحاشیه برگزاری مراسم نمازجمعه از حضور اعدلدی از جوانان بهاباد که درنماز جمعه دیماه ۸۸ تهران به صورت کفن پوش جهت بیعت با آرمان‌های انقلاب ورهبری شرکت کرده بودند تجلیل شد.
انتهای پیام /

ارسال نظرات