سردار جوانی:

رفتار دوگانه آمریکا در بحث رسانه جای تعجب ندارد

سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و اروپا همواره بیان می کنند که خبرنگاران و رسانه ها باید آزاد باشند، اما این موارد تنها در حد شعار است و در عمل به گونه دیگری رفتار می کنند.
کد خبر: ۹۴۷۹۵۳۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تحریم رسانه‌ای رسانه‌های انقلابی توسط دشمنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: آمریکا و همچنین دیگر کشور‌های اروپایی همواره ادعا‌هایی دارند، اما در عمل به شدت در نقطه مقابل ادعای خود عمل می‌کنند، آن‌ها مدعی جهان آزاد، گردش اطلاعات و امنیت رسانه هستند و شعار دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند و همواره بیان می‌کنند که خبرنگاران و رسانه‌ها باید آزاد باشند، اما این موارد تنها در حد شعار است و در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین جنایت‌ها در حق بشریت به وسیله رژیم جنایتکار آمریکا انجام شده است تصریح کرد: آمریکا حتی به ملت خود رحم نکرده و جنایت‌های زیادی را در حق بشر انجام داده، آن‌ها در بحث رسانه هم به صورت دوگانه عمل می‌کنند و این رفتار دوگانه جای تعجب ندارد.

وی افزود: آمریکا از یک سری از رسانه‌ها حمایت می‌کنند، اما در مقابل یک سری رسانه‌ها را تحریم می‌کنند و صدای رسانه‌ها را خاموش می‌کنند.

جوانی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که آمریکا نسبت به تحریم آن دست به اقدام زده، رسانه‌های محور مقاومت، رسانه‌های انقلابی و رسانه‌های جمهوری اسلامی است، زیرا غربی‌ها و آمریکا به شدت نگران هستند که صدای حق و حقیقت به گوش جهانیان برسد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیکتاتوری و استکبار آمریکا را دلیل تحریم رسانه‌های حق جو دانست و گفت: آمریکا از برملا شدن چهره واقعی خود می‌ترسد و با رفتار دیکتاتوری و استکباری خود، بر خلاف شعار‌های آزادی بیان که سر می‌دهد، تلاش می‌کند تا فضای رسانه را بسته نگه دارند.

وی افزود: آمریکا و اروپا تا زمانی که رسانه را تامین کننده منافع خود بداند به آن‌ها اجازه فعالیت می‌دهند، اما اگر این آزادی رسانه‌ها تامین کننده منافع دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی باشد نسبت به تحریم این رسانه‌ها اقدام می‌کنند که این نشانه‌ای از دورویی این حکومت استکباری است.

جوانی عنوان کرد: امروزه جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی و همچنین جنگ رسانه‌ای بیشتر به چشم می‌خورد و باید بدانیم که ما در زمان جنگ رسانه‌ها قرار داریم و هنگامی که بحث رسانه مطرح می‌شود باید خود افراد رسانه با ابتکار عمل و شیوه‌ای نو و جدید و از طریق مختلف صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه کشور اظهار کرد: زمانی که تحریم‌های اقتصادی علیه کشور اعمال شد مقام معظم رهبری فرمودند که به دنبال رفع تحریم نباشید، زیرا آمریکایی‌ها تحریم را برنمی دارند، بلکه شما باید به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها باشید.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما نباید به دنبال آن باشیم که آمریکا تحریم‌های رسانه‌ای را بردارد، زیرا آن‌ها این کار را انجام نخواهند داد بلکه باید به دنبال روش‌ها و شیوه‌هایی باشیم تا تحریم‌های رسانه‌ای را خنثی کنیم و از ظرفیت‌های موجود به شکل‌های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: باید رفتار دوگانه آمریکا را به چالش کشید و به شیوه‌های مختلف و از طریق کشور‌های دارای رسانه‌ی مستقل و تشکیل بلوک رسانه ای، آمریکا را رسوا کرد.

جوانی اتحاد رسانه‌ای و مطالبه گری رسانه‌ها را کلید شکستن تحریم‌های رسانه‌ای دانست و بیان کرد: اگر رسانه‌ها مطالبه گری داشته باشند، با یکدیگر متحد شوند و دیپلماسی عمومی دولت ما و دیگر دولت‌ها فعال شود، آمریکا نمی‌تواند برای همیشه صدای رسانه‌های حق جو و حقیقت طلب را خاموش کند و نگذارد که صدای این رسانه‌ها به گوش جهانیان برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار