خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ولایتمداری شاخصه مهم اخلاقی حضرت زهرا در پاسداری از حریم ولایت بود

حجت الاسلام معبودی گفت: ترسیم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) برای نشر و تعالی دین اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است. تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و ولایت مداری یکی از خصوصیات و ویژگی های مهم حضرت زهرا(س) در پاسداری از حریم ولایت بود.
کد خبر: ۹۴۷۸۷۰۲
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) و استقبال از شهید گمنام با حضور مسئولین شهر و خانواده های معظم شهدا در حسینیه شهدای مدافع حرم سپاه شهرستان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) بیان کرد: ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه امروزی بسیار ضروری است. شیوه ای که بر ولایت‎‌مداری، دوری از تجملات، دفاع از ولایت، ایثارگری، صداقت و پاکی استوار بود که باید ترویج یابند. ولایت مداری حضرت فاطمه(س) پس از وفات رسول اکرم(ص) برجسته می شود. 

وی افزود: از این رو ترسیم فعالیت‌های حضرت زهرا(س) برای نشر و تعالی دین اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس از وفات رسول خدا(ص) و به دنبال تثبیت جانشینی امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) روشنگری داشت، خطبه خواند و در مدینه فعالیت‌های تبلیغی انجام داد. تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و ولایت مداری یکی از خصوصیات و ویژگی های مهم حضرت زهرا(س) به شمار می رود.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به نفس حضور حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) و در جبهه مخالفین غاصبان ولایت، عنوان کرد: این حضور در کنار ولایت، خود نشانه ای بر حقانیت علی(ع) است؛ اما زهرایی که تنها حضورش نشانه بود، در راه دفاع از ولایت به همین مقدار قناعت نکرد؛ بلکه از همه امکانات و امتیازات خویش در راه این مبارزه بهره گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین تصریح کرد: آن چه که این مبارزه را سخت و دشوار می کرد، نبود رشد فکری و درک عمق مسائل از سوی تازه مسلمانان از یک سو و نشناختن نیات واقعی مخالفان از سوی دیگر بود. برای بسیاری از مردم باورکردنی نبود که افرادی که تا دیروز در کنار پیامبر(ص) بودند، با چنین سرعتی برای رسیدن به ریاست و مقام همه چیز را زیر پا بگذارند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها