مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند تاکید کرد؛

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بصیرت در ولایتمداری

حجت الاسلام قنبری گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهید مدافع ولایت بود که با فداکاری تا پای جان برای دفاع از ولایت و ولایتمداری در مقابل دشمنان ایستاد و مبارزه کرد.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۶۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

حجت الاسلام قنبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شازند در خصوص سجایای حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت زهرا(س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایت مداری، همسری نمونه و مادری ارزشمند ، یک زن به تمام معنایی که تمامی مسوولیت های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

حجت الاسلام قنبری ضمن با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) محکم ترین پشتیبان ولایت بودند، افزود: مبارزه زهرا (س) فقط برای دفاع از همسر نبود؛ ایشان لحظه ای از دفاع از حق خلافت حضرت علی(ع) از پای ننشست تا اینکه در فاصله بسیار کوتاهی از وفات پیامبر اکرم(ص) به دست غاصبان خلافت به شهادت رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند تصریح کرد: غاصبان به خوبی متوجه جایگاه حضرت زهرا(س) بودند و بارها از زبان پیامبر(ص) توصیه به تکریم بانوی دو عالم را شنیده بودند اما با این حال عدالتخواهی حضرت را هیچگاه نپذیرفتند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) هیچ گاه بهانه ها و استدلال های غاصبان را تاب نیاورد و هرگاه مجال یافت با روشنگری های خود به آگاه سازی مردم اقدام کردند اما متاسفانه حوادث به دست غاصبان به گونه ای رقم خورد که حضرت زهرا(س) پس از تحمل دردهای بسیار، خلیفه و امام برحق مسلمانان، حضرت علی(ع) را وداع گفتند و با شهادتشان رهسپار دیدار پدر شدند. علمای اهل سنت حیات ایشان پس از پدر را 75 روز و شیعیان 95 روز گزارش کرده اند.

حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: باید ابعاد مختلف شخصیتی فاطمه زهرا(س) را تبیین کرد در این صورت است که عزاداری و سوگواری در غم فقدان آن اسطوره فضل و فضیلت بانوان ما را در برابر سیل ویرانگر تهاجم و روش‌های خانمان‌برانداز وارداتی بیمه می‌کند و به مردان باغیرت و باصلابت، روحیه تسلیم‌ناپذیری در مقابل هرگونه فساد و تباهی می‌ دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند ادامه داد: توجه به حجاب، روابط اجتماعی، تربیت فرزندان و ابعاد خانوادگی در سیره ایشان می‌تواند بسیار راه گشا باشد و می طلبد که دلسوزان نظام و انقلاب امروز برای ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه پیش قدم شوند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه برخورد ایشان با مسأله فتنه و فتنه‌گران در زمان خودشان است این بانوی بزرگوار با الهام گرفتن از دستورات قرآن و مفاهیم پیامبر(ص) و همگامی و همراهی با حضرت علی(ع) به وظایف الهی و سیاسی خودشان عمل می‌کردند و در مقابل ظلم سکوت نمی‌کردند. خطبه‌های قرای ایشان خود نمونه‌ای بارز از این موضوع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار