به همت سازمان فرهنگی شهرداری کرج؛

هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات در کرج برگزار می شود

رئیس اداره امور قرآنی مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات ویژه خواهران و برادران کلانشهر کرج در پنج رده سنی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۸۴۷۶
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرج، وحید قاسمی وند، رئیس اداره امور قرآنی مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات ویژه خواهران و برادران کلانشهر کرج در پنج رده سنی، یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان خبر داد.

هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات در کرج برگزار می شود

وی عنوان کرد: این مسابقات در رده سنی چهار تا ۶ سال در رشته های حفظ ۱۰ سوره و حفظ ۲۰ سوره از جزء ۳۰ قرآن کریم و در رده سنی هفت تا ۱۲ سال در رشته های قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط (آیات یک تا ۱۳ سوره انفطار)، قرائت تقلیدی استاد منشاوی (سوره ضحی و آیه یک سورعه انشراح)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، مکبری و خطابه خوانی، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار می شوند.

رئیس اداره امور قرآنی مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج افزود: افراد در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در رشته های ترتیل (سوره شوری)، قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط (آیات ۸ تا ۲۲ سوره غاشیه)، قرائت تقلیدی استاد منشاوی (آیات ۲۲ و ۲۳ سوره حشر)، قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل (آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره نازعات)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، مکبری و خطابه خوانی، تفسیر و مفاهیم سوره نور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

قاسمی وند اضافه کرد: این مسابقات همچنین در رده ۱۹ تا ۴۰ سال در رشته های ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۵۶ تا ۵۹ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور و رده ۴۱ سال به بالا نیز در رشته های ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۳۱ تا ۳۳ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار خواهد شد.

وی مهلت ثبت نام در این دوره از مسابقات را تا ۲۰ دی ماه عنوان و بیان کرد: این مسابقات از ابتدای بهمن ماه در ۶۰ محله شهر کرج برگزار می شوند و نفرات برگزیده در سطح مناطق ۱۰ گانه شهرداری با یکدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت، برگزیدگان مورد تقدیر قرار می گیرند. ۶۰ گروه داوری، هر گروه متشکل از سه نفر، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند. پیش بینی ما برگزاری ۳۰ مسابقه برای خواهران و ۳۰ مسابقه برای برادران است اما در صورت استقبال بیشتر، ممکن است تعداد مسابقات افزایش یابد.

رئیس اداره امور قرآنی مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: علاقه مندان می توانند به منظور اطلاع از شرایط ثبت نام و نحوه شرکت در مسابقات به سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به نشانی www.sfe.karaj.ir و کانال اداره امور قرآنی و مذهبی در پیام رسان ایتا به نشانی qurankaraj مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۴۴۹۴۰۰۰ دبیرخانه مسابقات تماس بگیرند.

قاسمی وند از برگزاری آئین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج در روز ۲۴ دی ماه و آغاز مسابقات از روز بعد خبر داد و اظهار کرد: طی این چند دوره، هر سال تلاش شده که با توجه به نظرخواهی از فعالان قرآنی، شرکت کنندگان، مسئولین موسسات قرآنی و ادارات مختلف، تغییرات مختصری در برگزاری مسابقات اعمال شود که در این دوره، رشته های اذان، مکبری، روان خوانی و ساده خوانی قرآن کریم به مسابقات افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در سطح عموم مردم طراحی شده تا بتوان از این طریق همه سنین را به قرآن کریم جذب کرد، هدف از برگزاری این مسابقات را مأنوس کردن مردم با قرآن و اهل بیت (ع) و به ویژه ایجاد جذابیت برای نوجوانان و تشویق آن ها به قرائت و انس گیری با این کتاب آسمانی دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقه به دلیل عمومی بودن، بزرگترین مسابقه شهری در کشور محسوب می شود. تلاش ما بر آن است تا بتوانیم کلانشهر کرج را به پایتخت قرآنی کشور تبدیل کنیم.

محسن عبدلی، قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج نیز در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی محلات، یک کار قرآنی و دلی است و کسانی که عاشق قرآن کریم هستند، پای کار آمدند و امیدواریم با کمک همه مسئولین و اطلاع رسانی اصحاب رسانه مسابقه باکیفیت و مطلوبی برگزار شود.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از دو هزار نفر در ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات و ضمن ابراز امیدواری از ثبت نام بیش از پنج هزار نفر در هفتمین دوره از این مسابقات بیان کرد: اطلاع رسانی در این کلانشهر، به تنهایی از عهده ما خارج است بنابراین دست یاری خود را به سوی اصحاب رسانه دراز می کنیم تا در این زمینه به ما کمک کنند؛ بی شک ثمرات این گونه اقدامات در زندگی افراد نمایان خواهد شد.

قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: در بسیاری از استان ها مسابقات قرآنی به صورت تخصصی ویژه قاریان ممتاز و حرفه ای برگزار می شود اما مسابقات قرآنی محلات کرج، در سطح عمومی طراحی شده و همه شهروندان می توانند در آن شرکت کنند. دو روز پیش از برگزاری هر مسابقه، محله مورد نظر آماده سازی می شود تا شهروندان دریابند که اتفاقی در آنجا رقم خواهد خورد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار