طب سنتی ایرانی از نقاط قوت بخش درمان کشور در شرایط تحریمی است/ از ایجاد تعاونی‌های طب سنتی و حوزه سلامت حمایت می‌کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه طب سنتی ایرانی در شرایط تحریمی نقطه قوت است، گفت: از ایجاد تعاونی‌های سلامت محور دارای مجوزهای قانونی که در حوزه طب سنتی ایرانی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۷۷۴۷
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، حامد ویس‌کرمی در بازدید از درمانگاه شبانه روزی اسراء، اظهار کرد: به منظور تقویت و حمایت از طب سنتی از تشکیل تعاونی های طب سنتی ایرانی حمایت می کنیم.

وی افزود: در شرایط تحریمی که بسیاری از کشورها  دارو را در اختیار ایران، حتی بیماران صعب العلاج  و کودکان پروانه‌ای قرار نمی‌دهند، توجه به طب سنتی ایرانی الزام دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طب سنتی در بسیاری از حوزه‌ها موفق عمل کرده است، بیان کرد: موفقیت طب سنتی ایرانی در درمان‌ ناباروری زوجین، جلوگیری از سقط جنین، درمان بسیاری از بیماری‌های دیابتی، داخلی، گوارشی و ... بویژه درمان کرونا با هزینه مناسب باعث شده است ضریب نفوذ طب سنتی در کشور افزایش پیدا کند.

ویس کرمی تصریح کرد: توجه به طب سنتی ایرانی هم می‌تواند به درمان بیماران کمک کند و هم منجر به تولید داروهای ارگانیک، ایجاد اشتغال، جذب گردشگر سلامت و جلوگیری از خروج ارز از کشور شود.

وی افزود: اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران آمادگی دارد در این راستا از ایجاد تعاونی‌های سلامت محور که از مراجع قانونی مجوز فعالیت دارند حمایت کند و تسهیلات بانکی لازم را نیز برای آن‌ها تامین نماید.

ارسال نظرات