خبرهای داغ:
رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود:

مناسبت‌ها و تشییع شهدا رسوبات معنوی جامعه را می‌زداید/قانون حجاب و عفاف عملیاتی شود

شاهرود_ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت: یکی از بهترین کار‌ها که رسوبات معنوی را از بین می‌برد، همین مناسبت‌ها و تشییع شهدا است که باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۷۸
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

مناسبت‌ها و تشییع شهدا رسوبات معنوی جامعه را می‌زداید/قانون حجاب و عفاف عملیاتی شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود به میزبانی حوزه علمیه خواهران امام جعفرصادق (ع) با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: این حضرت می‌فرماید، شما عبادت خالص را به بالا بفرستید نه هر عمل و عبادتی و خداوند هم بهترین مصلحت را برای او در نظر می‌گیرد و فرود می‌فرستد.
او افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این روایت است که بازیگر نبود و خالص در خدمات خود بود و در ارتباط با شهدا خالص بود و خداوند بهترین مصلحت را برای او نازل کرد و ماندگار شد.
امینی با اشاره به حوزه علمیه عصمتیه خواهران شاهرود که قبل از انقلاب اسلامی تأسیس شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی موسسه تعلیماتی امام صادق علیه‌السلام تأسیس شد و سطح دو و سه حوزه را تعلیم و جمعیت زیادی تعلیم داده شده و سطح چهار هم اضافه شده است.
امام جمعه شاهرود به مطالبه مردم در مورد مسئله بی حجابی اشاره کرد و افزود: قبل از اغتشاشات، رهبری انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور گفت مراقب دو قطبی شدن جامعه باشید چرا که دشمن در این اتفاقات دنبال دو قطبی سازی و سوریه سازی بوده است.
او خاطر نشان کرد: عادی انگاری خطرناک است و باید مراقب بود و اصل مطالبه مردم از مسئولین خوب است و بنده به عنوان امام جمعه اعلان می‌کنم، اما سوال این جاست که آیا قانون نداریم که اتاق اصناف با کشف حجاب برخورد کند؟! رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود با مطرح کردن این سوال اساسی که کشف حجاب قانونی است یا غیرقانونی؟!، گفت: اجرای قانون لازم است و باید در اجرای قانون کشف حجاب طبق قانون برخورد کرد و امروز دانشگاه و اصناف و نیروی انتظامی باید قوانین عادی را اعمال کنند و عادی انگاری نشود.
او با بیان اینکه روحانیت بهترین خدمت را کرده و مردم سال‌ها با روحانیون زندگی کرده اند، افزود: تلاش عده‌ای قلیل، حرمت شکنی است و نیاز به مطالبه گری است و باید مراقبت عادی انگاری بی حرمتی باشیم.
امینی با بیان اینکه در برخورد با این موضوعات باید کار‌های اعلانی و بازدارندگی انجام شود، تصریح کرد: یکی از بهترین کار‌ها که رسوبات معنوی را از بین می‌برد، همین مناسبت‌ها و تشییع شهدا است که باید جدی گرفته شود.
امام جمعه شاهرود به حماسه ۹ دی اشاره کرد و افزود: باید در این مناسبت‌ها جدی وارد شد و برای این اصالت‌ها هزینه کرد و حضور مردم در حماسه ۹ دی نباید معمولی باشد و اگر از بی حرمتی‌ها ناراحتیم باید حضور جدی در روز جمعه ۹ دی داشته باشیم و وظیفه همگانی است.
او با اشاره به تجمع بانوان شاهرودی در مقابل فرمانداری در مورد برخورد با کشف حجاب، گفت: پیام حضور بانوان مقابل فرمانداری این است که مسوؤلین باید اقدام جدی کنید.
امینی بر ابلاغ بخشنامه جدی به همه دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: قانون‌ها اجرا نمی‌شود که اینگونه در جامعه اتفاقات رخ می‌دهد.
او با تاکید بر استفاده از زبان هنر برای جذب قشر جوان و نوجوان، گفت: در زمینه‌های که دشمنان هدف قرار داده اند، هنرمندان باید جدی وارد شود و از زبان هنر روشنگری کنند.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم دبیر ستاد فریضتین شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به تشییع و تدفین سه شهید گمنام در شاهرود، گفت: از روز شنبه سوم دی ماه شهدا واردشرق استان می‌شوند در سطح شهرستان‌های شاهرود و میامی و دامغان مراسماتی برگزار می‌شود.
او افزود: روز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور هیات‌های مذهبی در تشییع پیکر شهدا از ساعت ۹ از کانون جوانان بسیج مراسم شروع و تا ساعت گل تشییع و به سه نقطه برای تدفین منتقل می‌شوند.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از بی احترامی به روحانیت ابراز تأسف کرد و خواستار برخورد جدی با این بی حرمتی‌ها شد.
او بر پیگیری ریشه‌های این اتفاقات توسط دستگاه‌های متولی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروز جنگ شناختی داریم و نوجوانان و جوانان شناخت کافی ندارد و باید در برگزاری مراسمات نیز مراقبت کنیم که نتایج عکس نداشته باشیم.
در این نشست اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای موضوعات جلسه پرداختند.
در پایان این نشست از برگزیدگان المپیاد علمی حوزه علمیه امام صادق (ع) با حضور مسئولین با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار