برگزیده جشنواره اسوه از یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

از آموزش خیاطی و گلیم‌بافی تا تسهیلات برای ازدواج آسان/در جنگ روایت‌ها به آموزش رسانه‌ای نیاز داریم

برگزیده جشنواره اسوه از پایگاه بقیه‌الله حوزه عصمتیه یزد، اقدامات جهادی این پایگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۴۷
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

از آموزش خیاطی و گلیم‌بافی تا تسهیلات برای ازدواج آسان/در جنگ روایت‌ها به آموزش رسانه‌ای نیاز داریم

سعیده دهقان برگزیده جشنواره اسوه از پایگاه بقیه‌الله حوزه عصمتیه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به موفقیت‌های این پایگاه اظهار کرد: پایگاه بقیه‌الله، همسو و همدل با دیگر پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در برگزاری کلاس‌های فرهنگی، اجتماعی به‌خصوص در شناسایی افراد نخبه یا کم‌برخوردار، فعال و پیشتاز است.

وی افزود: خوشبختانه با اختصاص طبقه بالای یک حسینیه که خالی بود، موفق شدیم ۲۰ چرخ خیاطی مستقر و پس از آموزش‌های لازم، ده‌ها نفر در این کارگاه و منازل‌شان را به کار خیاطی مشغول کنیم. البته اشتغالزایی در زمینه گلیم‌بافی هم داریم که با استقبال بانوان روبه‌رو شده است. 

دهقان ادامه داد: در کنار آموزش خیاطی و گلیم‌بافی، تسهیلاتی هم برای ازدواج آسان در نظر گرفته شده است که با کمک خیرین اقدام به معارفه، آموزش، مشاوره، خرید جهیزیه، سیسمونی و... می‌کنیم. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مهدویت به صورت خانگی در کنار جلسات قرائت، تفسیر و حفظ قرآن کریم گفت: دغدغه ما فرهنگی است اما به‌منظور رفع محرومیت‌ها و ضرورت بحث اقتصاد مقاومتی، به اشتغالزایی هم ورود کردیم. همچنین هر شنبه، جلسات خانوادگی با موضوع امام زمان(عج) و مهدویت و انقلاب اسلامی را در منازل خواهران برگزار می‌کنیم. 

دهقان درباره این جلسات افزود: در جلسات مهدویت، مقدار قابل‌توجهی «صله مهدوی» جمع‌آوری می‌شود که برای ترویج فرهنگ مهدویت، نزدیک‌کردن دل‌ها به امام زمان(عج) و همچنین ترویج حجاب فاطمی بهره می‌بریم.

وی گفت: جلسات قرائت قرآن کریم و تفسیر آن هم در منازل عزیزان بسیجی برگزار می‌شود. جلسات حفظ قرآن کریم ویژه عزیزان کودک و نوجوان در دارالحسین، زیر نظر کانون خادم یاری شهید مطهری برگزار می‌شود. 

دهقان با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های جهادی، اهل عمل هستیم تصریح کرد: دغدغه‌های امروز بیشتر از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای است و در این‌باره به برخی آموزش‌ها و سیستم‌های کامپیوتری نیاز داریم. هر چه از نظر سیستمی و آموزشی، تقویت و مجهز شویم در جنگ روایت‌ها موفق‌تر خواهیم بود.

برگزیده جشنواره اسوه از پایگاه بقیه‌الله حوزه عصمتیه یزد، گفت: آموزش رسانه‌ای در بیشتر پایگاه‌های بسیج، نیازسنجی شده و چه خوب است هر پایگاه به طور تخصصی در امر آموزش رسانه‌ای، تسهیلات لازم را داشته باشد.

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار