برگزیده جشنواره اسوه از تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

اشتغال‌زایی با ۵ نوع حرفه در ۱۵ استان کشور/ برگزاری بازارچه فروش کالای ایرانی توسط زنان سرپرست خانوار

بانوبیگم موسوی برگزیده جشنواره اسوه از پایگاه هاجر مسجد انصارالحسین حوزه ۱۷۲ ناحیه امیرالمومنین تهران، اقدامات جهادی این پایگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۳۷
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

استغالزایی ۵ نوع شغل در ۱۵ استان کشور

بانوبیگم موسوی برگزیده جشنواره اسوه از پایگاه هاجر مسجد انصارالحسین حوزه ۱۷۲ ناحیه امیرالمومنین تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه اظهار کرد: عمده فعالیت ما در عرصه‌های علمی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، پزشکی و درمانی، برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار با خدمات دارویی است که با هم‌افزایی پایگاه بسیج برادران و امام جماعت و هیأت امنای مسجد، در مناطق مختلف استان تهران و حتی سطح کشور انجام می‌شود.

وی همچنین از آموزش سیر مطالعاتی و جهاد تبیین رهبر انقلاب و استاد مطهری برای مربیان و سرگر‌وه‌ها، با استفاده از ظرفیت‌های علمی پایگاه خبر داد.

بسیجی نمونه سپاه محمد رسول‌الله تهران با بیان اینکه چند تیم سایبری و اطلاعاتی در فضای مجازی جهت رصد‌کردن اخبار داریم، افزود: در کنار فعالیت‌های مستمر فضای مجازی، با برگزاری کارگاه‌های تخصصی عفاف و حجاب و سبک زندگی قرآنی و فاطمی، به آموزش تحکیم بنیان خانواده نیز می‌پردازیم.

موسوی در ادامه گفت: البته در این عرصه، موفق به برگزاری همایش ازدواج آسان، همایش فرزندآوری، همایش نفقه، طلاق و ... نیز شدیم و مشاورین متخصص درباره ازدواج جوانان نیز داریم. برگزیده جشنواره اسوه تاکید کرد: البته برگزاری کارگاه مشاوره قبل و بعد از ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوج‌های محروم، از دیگر برنامه‌های ما در امر ازدواج جوانان است.

موسوی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های بصیرتی و دینی و انقلابی به همراه پرسش و پاسخ، از دیگر برنامه‌های موفق ما در یک سال اخیر بوده است تصریح کرد: تعامل و همکاری با مدارس طرح شهید بهنام محمدی، تعامل با ثمن‌های همسو در محله، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، داشتن تیم پرستاری، امدادی، پزشکی و مشاوره از دیگر فعالیت‌های پایگاه در خدمت به مردم است.

این بانوی فعال بسیجی در پایگاه هاجر مسجد انصارالحسین حوزه ۱۷۲ ناحیه امیرالمومنین ادامه داد: در دوران سخت همه‌گیری ویروس کرونا، مانند دیگر اقشار بسیج به تلاش و مبارزه علیه این ویروس پرداختیم و با ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف و دستگاه تولید ماسک، خدمت کردیم.

موسوی تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی (زبان انگلیسی، ریاضی، عربی) جهت افزایش بنیه علمی نوجوانان و جوانان، از دیگر برنامه‌های جانبی پایگاه بسیج ما است که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های پایگاه بسیج هاجر، تاکید کرد: مشاوره‌های ما با موضوع خانواده، ازدواج، تحصیل، صلح و سازش، ضابط قضایی و حقوقی، همچنان برپاست. البته به منظور افزایش کارآفرینی و ایجاد اشتغال، دوره‌های مهارت آشپزی، جشنواره غذا، آموزش خیاطی، آموزش بافتنی و آموزش قالی‌بافی را نیز برگزار کردیم. 

بسیجی نمونه در پایگاه هاجر با اشاره به برگزاری بازارچه فروش کالای ایرانی توسط زنان سرپرست خانوار این پایگاه، گفت: فعالیت اشتغالزایی ما برای ۱۵ استان کشور و معطوف به ۵ نوع حرفه خانگی است. در کنار این تلاش‌ها به ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای ایجاد شغل نیز پرداخته‌ایم. افزون بر این، ما همچنان بر انجام ورزش همگانی و خانوادگی تاکید داریم که استمرار دارد. 

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار