جشنواره علمی ترویجی زکات در تهران برگزار می‌شود

جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات به همت دبیرخانه شورای زکات استان تهران، با هدف جریان سازی فرهنگ خیر و احسان در استان تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۶۷۵
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان تهران با اشاره به برگزاری جشنواره علمی ترویجی زکات در استان تهران،گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با موضوع فریضه الهی زکات و همچنین ایجاد بستر علمی، فرهنگی،اجتماعی و اجرایی زکات با نظر به آینده و اهمیت و جایگاه زکات در علوم عقلی و نقلی اولین جشنواره علمی – ترویجی زکات استان تهران در سال جاری برگزار می شود.

وی با اعلام محورهای جشنواره علمی ترویجی زکات،افزود: تبیین و تفسیر نامه 25 نهج البلاغه، قانون و جایگاه زکات در ایران و سایر کشورهای اسلامی، نقش زکات در تزکیه و تربیت فردی و اجتماعی از منظر قرآن و احادیث، بررسی متعلقات زکات های واجب و مستحب، نقش و اهمت زکات در قبولی اعمال، جایگاه زکات در ادیان و مذاهب، زکات در هنر و ادبیات، چگونگی تأثیرگذاری زکات در فقرزدایی و نقش آن در کاهش فاصله طبقاتی جامعه موضوعات مقالات این جشنواره است.

پرپنچی بیان کرد: آخرین‌ مهلت ارسال آثار به این جشنواره یکم  بهمن ماه ۱۴۰۱ است. شیوه ارسال فایل مقاله در هر دو محیط word و  pdf  با فونت 14 به همراه مشخصات فردی ، کدملی، تحصیلات و شماره تماس به  آدرس The-zakat@emdad.ir  و راه های ارتباط با دبیرخانه زکات شماره 71392000 داخلی 121 و 131  و آدرس : تهران، خیابان دماوند، بعد از چهارراه آیت، مابین ایستگاه اتوبوس داریوش و تهران پارس، پلاک 293 است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،گفت: هدف از برگزاری جشنواره زکات آگاه‌سازی، جریان‌سازی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات انجام شده در سطح استان است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار