به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان ایلام؛

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی آب با موضوع بررسی مشکلات ناشی از تنشهای آبی

جلسه کارگروه تخصصی آب سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ایلام با موضوع بررسی مشکلات ناشی از تنشهای آبی در محل سالن جلسات سازمان آب منطقه ای برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۶۳
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،جلسه کارگروه تخصصی آب سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ایلام با موضوع بررسی مشکلات ناشی از تنشهای آبی در محل سالن جلسات سازمان آب منطقه ای برگزار گردید.

سرپرست آب منطقه ای میانگین بلند مدت نزولات جوی در استان ایلام را 426 میلی متر بیان کرد و گفت:کمترین میزان بارش ها در سالهای 86 و 87 با میزان 175 میلی متر بوده است و در سال 1400میزان 212 میلی متر بارندگی در استان ایلام به ثبت رسیده است که نسبت به میانگین سالانه حدود 50 در صد کاهش بارندگی داریم.

وی در ادامه به میزان ذخیره آب در پشت سدهای استان اشاره کرد و گفت: از 72 میلیون متر مکعب ظرفیت سد ایلام تنها 18 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم که در صورت عدم بارشهای مناسب قطعا جهت تامین آب شرب شهر ایلام با مشکل مواجه خواهیم شد.

میهن پرست معاون سازمان هواشناسی استان نیز گزارشی از وضعیت بارشهای استان ارائه نمود و اظهار داشت. بارندگی سال جاری زراعی نسبت به میانگین بلند مدت 67 در صد کاهش دارد ولی پیش بینی ها حاکی از این است که از نیمه دوم آذر ماه تا اواخر فصل بارش بهبود بارشها را در حد نرمال داریم ولی عقب ماندگی سالهای گذشته را جبران نمی کند و لازم است تصمیمات لازم جهت مقابله با تنشهای آبی در حوزه های آب شرب، کشاورزی و صنعتی اتخاذ شود.

شکاری مسول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گزارشی از عملکرد کارگروه آب ارائه نمود و بر استفاده از ظرفیت کارگروه تخصصی آب بسیج مهندسین عمران و معماری جهت احصاء مسائل و مشکلات حوزه آب، هم افزایی دستگاه های مرتبط و استفاده از شرکتهای دانش بنیان، افراد و تیمهای نو آور و صاحب ایده در حوزه آب جهت مقابله با تنشهای آبی، مدیریت منابع آب و کاهش مصرف در حوزه های مختلف تاکید نمود.

وی بر همکاری شرکت آب منطقه ای، آبفا و شهر داری ایلام جهت مدیریت مصارف و جلوگیری از مصرف بی رویه آب شرب در پارک ها و بوستانها اشاره و بر آمادگی بسیج مهندسین عمران جهت نقش آفرینی در این زمینه تاکید نمود.

در پایان جلسه، تمام اعضاء آمادگی خود را جهت همکاری با بسیج مهندسین عمران و معماری و نقش آفرینی در زمینه مقابله با تنشهای آبی اعلام نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار