خبرهای داغ:
دولت آمریکا بعد از فتح جنگ جهانی دوم چه کرد؟

ریختن ۳۹۰۰ تُن بمب انفجاری بر سر شهر «درسدن» در کمتر از ۱۵ ساعت/سوغات دموکراسی آمریکایی برای مردم آلمان!

با توجه به اینکه متفقین در جنگ جهانی دوم پیروز شده بودند، هیچ‌کدام از جنایات جنگی آمریکا در جنگ جهانی توسط دادگاهی بررسی نشد. اما این به معنای آن نبود که این جنایت‌ها در تاریخ جهان ثبت نشود. یکی از این جنایات در شهر درسدن آلمان رخ داد.
کد خبر: ۹۴۷۵۷۸۵
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

حقوق بشر آمریکایی؛

به گزارش خبرگزاری بسیج، تاریخ دولت آمریکا مشحون از جنایت‌های ضد بشری است که بیان و فهرست‌کردن همه آنها، غیر ممکن است. یکی از این جنایات، مربوط به بمباران شهر «درسدن» آلمان است که به کشته‌شدن هزاران غیر نظامی منجر شد.   

با توجه به اینکه متفقین در جنگ جهانی دوم پیروز شده بودند، هیچ‌کدام از جنایات جنگی آمریکا در جنگ جهانی توسط دادگاهی بررسی نشد. اما این به معنای آن نبود که این جنایت‌ها در تاریخ جهان ثبت نشود.

نیروهای آمریکایی در آلمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث شدند غذای کافی به اسرای جنگی آلمانی و همچنین غیر نظامیان حاضر در منطقه تحت تسلط خود نرسد که این باعث کشته‌شدن هزاران آلمانی بر اثر گرسنگی شد.

نیروهای آمریکایی تمام آلمانی‌های عضو وافن اس‌اس(یکی از شاخه‌های نظامی آلمان در جنگ جهانی دوم) را که در داخائو در سال ۱۹۴۵ به اسارت گرفته بودند تیرباران کردند. نیروهای لشکر ۴۵ پیاده نیروی زمینی ارتش آمریکا همچنین ۷۵ اسیر جنگی ایتالیایی را در منطقه بیسکاری قتل عام کردند.

در بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا و متحدانش ۳۹۰۰ تن بمب انفجاری قوی و بمب‌های آتش‌زا را طی ۴ یورش، در کمتر از ۱۵ ساعت بر روی درسدن ریختند و ۳۴ کیلومتر مربع از شهر را کاملا ویران کردند. در آتش‌سوزی بزرگی که در نتیجه بمباران رخ داد بقایای شهر نیز نابود شد.

به ادعای ارتش آمریکا درسدن یک مرکز مهم نظامی بود که ۱۱۰ کارخانه و ۵۰۰۰۰ شاغل در آن در حمایت از دولت نازی مشغول به فعالیت بودند. این در حالی بود که صرفاً زیرساخت‌های مخابراتی، پل‌ها و مناطق وسیع صنعتی خارج از شهر بمباران شدند و حملات بمباران مناطق، بدون هیچ فرقی بین نظامی بودن یا نبودن آنها و بی هیچ تناسبی با اهداف نظامی بود.

در تعداد کشته‌شدگان حاصل از این بمباران، اختلاف نظر وجود دارد و تعداد کشته‌ها از ۳۴۰۰۰ نفر تا تعداد بسیار بالایی ذکر شده است که اکثر قریب به اتفاق غیر نظامی بودند. 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار