مشاور عالی وزیر کشور:

تک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود/ ناباروری ۲۰ درصد جمعیت کشور

مشاور عالی وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت گفت: تک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان سفیر می‌تواند انتقال دهنده این موضوع به خانواده‌ها باشد.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۴۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اسماعیل اکبری در کارگاه آموزشی جوانی و جمعیت که در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، نقش آموزش و پرورش در مسئله جمعیت را مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان سفیر می‌تواند در این زمینه به عنوان انتقال دهنده آموزش نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه در خانواده‌ تک فرزندی تعامل‌گرایی و گذشت و بخشش شکل نمی‌گیرد، افزود: هیچ کشوری با ساختمان‌های چند طبقه و خیابان‌های بزرگ به توسعه نمی‌رسد مگر اینکه در مدارس و از دوران دبستان و دبیرستان معناگرایی را آموزش دهند و این شاخص در آموزش و پرورش با تعامل با خانوده‌ها نهادینه شود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت گفت: ایران از نرخ باروری۲/۳ به نرخ ۶/۱درصد رسیده و در شرایط بدی در زمینه رشد جمعیت به سر می‌بریم.

موسس و رئیس انجمن علمی آموزش پزشکی ایران گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نرخ باروری ۸/۱ است و در برخی مناطق گرمسیری این استان نرخ باروری از ۳/۱ کمتر است و به این معناست که کاهش نرخ باروری یعنی کاهش جمعیت و نابودی یک قوم که بسیار نگران کننده است.

دکتر اکبری با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در کشور یا نابارور هستند، یا بچه ندارند و یا تک فرزند هستند، گفت: این آمار به منزله ناباروری ۲۰ درصد جمعیت کشور است، ضمن اینکه ۱۹ درصد مراکز ناباروری که ایجاد شده به دلیل همین آمار ۲۰ درصدی ناباروری هیچ گونه مراجعه کننده‌ای ندارند.

وی از مدیرکل آموزش وپرورش در برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود کارگاههای آموزشی با موضوع جمعیت برای آگاهی بخشی به خانواده ها در آموزش وپرورش دنبال شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در آین آیین ضمن خیر مقدم گفت: جمعیت یکی از مولفه های مهم در اقتدار ملی به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی مناسب و هدف گذاری صحیح برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.

حسنعلی عزت خواه افزود: هر کشوری هر چقدر هم که از نظر قدرت، در سطح بالایی باشد اما نیروی جمعیت جوانی نداشته باشد، راه به جایی نمی برد، وی با بیان اینکه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق های خوبی در نظر گرفته شده است گفت: برای اجرایی شدن این قانون باید همه دستگاهها ونهادها کمک کنند تا شاهد روند افزایش جمعیت در جامعه باشیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: یکی از دغدغه‌های مورد توجه مقام معظم رهبری در این سالها مسئله جمعیت بوده است که برای جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر فرزانه انقلاب همه مجموعه ها در عمل برای افزایش جمعیت گام‌های بلندی در جامعه بردارند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که به همت امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شده بود مدیران مقطع ابتدایی ،متوسطه اول ،مشاوران ،معاونین پرورشی و جمعی از کارکنان اداری حضوری داشتند.

 

تک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود/ در شرایط بدی در زمینه رشد جمعیت به سر می‌بریمتک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود/ در شرایط بدی در زمینه رشد جمعیت به سر می‌بریمتک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود/ در شرایط بدی در زمینه رشد جمعیت به سر می‌بریم

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار