مساجد زنجان، میزبان جشن های میلاد حضرت زینب کبری(س)

زنجان-همزمان با فرا رسیدن پنجم جمادی‌الاول، سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) مراسم جشن و سخنرانی در مساجد محوری زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۶۰۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) مراسم جشن و مولودی خوانی در مساجد محوری زنجان برگزار می شود.

مساجد زنجان، میزبان جشن های میلاد حضرت زینب کبری(س(

 

به همین منظور مراسم جشنی با سخنرانی حجت الاسلام علی محمدی و مولودی خوانی حاج سیدیوسف شبیری، حاج علیرضا بیگدلی و کربلایی سیدجواد هاشمیان پنجشنبه 10 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء درحسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

 

همچنین مراسم جشن و پخش شیرینی و شکلات در زینبیه اعظم زنجان با حضور جمعی از اهالی محله برگزار خواهد شد. در دیگر مساجد محوری زنجان نیز مراسم جشن و مولودی خوانی با حضور اراداتمندان به ائمه معصومین(ع) برگزار می شود.

 

حضرت زینب کبری(س) دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه(ع) است که در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از این واقعه نقش ویژه‌ای داشتند، صبر و پایداری آن بانو در واقعه عاشورا علی رغم از دست دادن عزیزترین کسانش موجب شد که به عنوان اسوه صبر جاودان شود.

 

حضرت زینب(س)، پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجری، در مدینه و پس از امام حسین(ع)، متولد شده‌اند، که امسال، در تاریخ شمسی، سه شنبه سوم بهمن ماه میلاد این بانوی برگوار است. بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری حضرت زینب(س)، توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت.

 

گفته شده است که جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رسانده است. در کتاب «الخصائص الزینبیة» آمده است که پیامبر(ص) او را بوسید و فرمود: «حاضران امّتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب آگاه کنند؛ همانا او مانند جده‌اش خدیجه است.»

 

معروف‌ترین نام وی زینب است که در لغت، به معنای «درخت نیکو منظر و خوشبو» آمده، و معنای دیگر آن «زینت پدر» است

ارسال نظرات