رئیس کل دادگستری استان یزد:

کتابخانه وزیری نماد عشق به فرهنگ و دانش است/ فعالیت 40 نویسنده در دستگاه قضا استان

دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد از کتابخانه وزیری به عنوان سمبل فرهنگی استان یاد کرد و گفت: این کتابخانه نماد عشق و علاقه مرحوم وزیری از علمای به نام این خطه به فرهنگ و دین و هنر
کد خبر: ۹۴۷۳۰۰۹
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید جمعی از کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضا استان در هفته کتاب و کتابخوانی و کتابداری از مجموعه کتابخانه وزیری با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم وزیری گفت: این مجموعه اثری ماندگار درتاریخ یزد و نماد عشق و علاقه یک عالم دینی به فرهنگ و هنر است.

وی تصریح کرد: نقش چنین مجموعه‌هایی در طول تاریخ در حوزه روشنگری، هدایت افکار، اندیشه‌ها و تربیت فرهیختگان غیر قابل انکار است.

دهشیری با اشاره به مخزن غنی کتب خطی کتابخانه وزیری گفت: باید زمینه استفاده حداکثری فرهیختگان و اهل علم و دین و محققان و پژوهشگران از این مجموعه نفیس فراهم شود.

وی افزود: کتابت و قلم، نعمت‌های بزرگی از سوی خداوند و پایه‌های سیاست و دیانت برای هر ملت است و خوب زیستن هر ملتی در گرو جایگاه قلم و تعالی اندیشه در آن کشور است.

دهشیری تصریح کرد: حضور ۴۰ نویسنده در حوزه‌های عمومی و تخصصی به عنوان کارکنان اداری و قضایی در مجموعه دستگاه قضا استان ظرفیتی بسیار ارزشمند است که باید از آن بهره برد.

ارسال نظرات