نمایشگاه علمی تخصصی سازمان بسیج مهندسین عمران؛

پذیرفتن ایران به عنوان شرکت مادر برای تعمیرات هواپیما در غرب آسیا/تحریم‌ها را به نقطه قوت تبدیل کردیم

حسین بهزادی از فعالین صنعت هوایی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، تجربیات موفق‌آمیز این صنعت در دوران تحریم‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۶۴
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

نمایشگاه علمی تخصصی سازمان بسیج مهندسین عمران؛

حسین بهزادی از فعالین صنعت هوایی کشورمان است که در «نمایشگاه و همایش علمی تخصصی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور» حضور یافت. وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به دستاورد‌های علمی و دانش‌بنیان این سازمان اظهار کرد: صنعت هواپیمایی کشورمان تا قبل از انقلاب اسلامی، نیازمند مستشار بود و حتی گرافیک هوایی و زمینی و کنترل پرواز‌ها هم در اختیار آن‌ها بود، اما پس از انقلاب اسلامی، تحولات عظیمی در صنعت هوایی کشورمان رخ داد تا آنجا که به خودکفایی در این صنعت، دست یافتیم.

بهزادی با اشاره به اینکه خودکفایی‌های صنعت هوایی در دوران دفاع مقدس بیشتر جلوه کرد، افزود: این خودکفایی‌ها تا آنجا پیش رفت که جابه‌جایی نیرو‌ها و سرعت عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس با داشتن اراده بسیجی در صنعت هواپیمایی پیش رفت. وی اضافه کرد: اگرچه صنعت هوایی پیچیده و حساس است و نقاط ضعفی در کار دیده می‌شد، اما این نقاط ضعف اکنون به نقاط قوت ما تبدیل شده است و در تربیت خلبان و نیروی انسانی متخصص، پیشتاز شده‌ایم.

پذیرفتن ایران به عنوان شرکت مادر برای تعمیرات هواپیما در غرب آسیا/تحریم‌ها را به نقطه قوت تبدیل کردیم

اذعان شرکت‌های غربی به توانمندی و خودکفایی صنعت هوایی ایران

این فعال بسیجی در عرصه صنعت هوایی کشورمان، تصریح کرد: اکنون در شرایط سخت، خودساخته شده‌ایم و توانسته‌ایم فعل خواستن را صرف کنیم و با ایجاد آکادمی، به تربیت نیروی تخصصی بپردازیم. در صنعت هوانوردی، حرف اول را می‌زنیم و توانستیم از وابستگی رها شویم و در ساخت ادوات نظامی و صنعتی، خودکفا شویم. وی تاکید کرد: در این صنعت، هنرستان‌ها و دانشگاه‌هایی را فعال ساختیم و به ساخت قطعات و تجهیزات لازم در صنعت هوایی پرداختیم.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت و مدعی شد که جزء شرکت‌هایی هستیم که تحریم‌ها را به نقطه قوت تبدیل و حصار‌ها را شکستیم. اولین جایی که با تحریم‌های ظالمانه روبه‌رو شد، قسمت هوایی بود. با وجود مشکلاتی که تحریم‌ها برای ما رقم زد، توانستیم در کمترین زمان و در مقایسه با خارجی‌ها به موفقیت‌هایی دست یابیم؛ موضوعی که خود شرکت‌های آمریکایی و غربی اذعان دارند چراکه با وجود تحریم‌ها و مشکلات، توانستیم ایمنی پرواز‌ها را حفظ کنیم.

پذیرفتن ایران به عنوان شرکت مادر برای تعمیرات هواپیما در غرب آسیا/تحریم‌ها را به نقطه قوت تبدیل کردیم

بهزادی با بیان اینکه تحریم‌ها به نقطه قوت ما تبدیل شد و ساخت قطعات و تعمیرات را به خوبی جلو بردیم، گفت: با تکیه بر دانش بومی و خوداتکایی، کابین هواپیما را خودمان طراحی می‌کنیم و چنانچه تعمیری در موتور و یا بدنه لازم است، آن را با کیفیت عالی و مطابق با استاندارد‌ها انجام می‌دهیم. وی تاکید کرد: خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند و بازدیدی از صنعت هواپیمایی ما دارند، بار‌ها اذعان کردند که در صنعت هوایی به استقلال رسیدیم. آن‌ها هم به تلاش ما احترام می‌گذارند و هم ما را تشویق می‌کنند که بدون باج‌دادن به کشور‌های غربی به‌خصوص آمریکا، توانستیم این دانش و صنعت را بومی‌سازی کنیم.

معرفی ایران به عنوان شرکت مادر غرب آسیا در تعمیرات هواپیما

بهزادی با بیان اینکه خارجی‌ها طی بازدید‌هایی که داشتند، ما را به عنوان شرکت مادر برای تعمیرات در غرب آسیا پذیرفتند و معرفی کردند گفت: طی چند ماه اخیر، برای تعمیر هواپیما در شرایط خوبی قرار داریم و حتی موفق شدیم به تعمیر هواپیما‌های کشور‌های همجوار هم بپردازیم. افزون بر این، ما موفق شدیم، دستگاه اطفا موتور را در هواپیما بومی‌سازی کنیم تا هواپیما‌ها بتوانند به موقع پرواز داشته باشند.

گفتنی است؛ نمایشگاه و همایش علمی تخصصی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور، از تاریخ ۱ لغایت ۲ آذر در مجتمع فرهنگی ولیعصر واقع در میدان سپاه تهران دایر بود.  

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات