به همت ناحیه بسیج دانشجویی ایلام انجام گرفت؛گزارش تصویری

گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی

به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان ایلام در سالن آمفی آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۸۷
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

  به گزارش خبرگزاری بسیج، به گزارش خبرنگار بسیج دانشجویی استان ایلام گردهمایی دانشجویان بسیجی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام،استاندار ایلام،فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام،ریاست دانشگاه ایلام،فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان ایلام،مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه ها و دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان برگزار گردید. 

در این برنامه حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام (ره) برای پاسداری از انقلابشان بسیج را ایجاد کردند.یعنی مجموعه ای از جنس خود امام که فرمودند در این دنیا افتخارم این است که خود یک بسیجی هستم.

کریمی تبار بیان کرد: نگاه اول امام (ره) به بسیج سخت افزاری بود و این نگاه سخت افزاری با پایان جنگ و با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ، آذر ماه ۱۳۶۷ تبدیل به نگاه نرم افزاری اضافه بر سخت افزاری شد و دستور تشکیل بسیج طلبه و دانشجو در دو مرکز علمی کشور را صادر کردند و تصریح کرد که محفوظ ماندن کشورمان از آسیب ابر قدرت ها منوط بر تحقق بسیج در این مراکز علمی است. 

سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان نیز در این همایش عنوان کرد: امام (ره) فتنه ها و پیچیدگی های امروز را دیدند و آگاه بودند.ایشان می دانستند که هجمه ی دشمنان در مقاطع بعدی بر علیه ما شکل خواهد گرفت فلذا در یک مقطع حساس در یک فراز تاریخی تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را در دستور کار قرار دادند. 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در ابتدای صحبت های خود به قرائت بخشی از پیام تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو پرداخت و افزود: به قول شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است، اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می شود، انقلاب به دست دانشجویان شکل گرفت و قوت گرفت و ان شاءالله به دست منجی آخرالزمان خواهد رسید.  

علیمحمدی ریاست دانشگاه ایلام ضمن عرض خیر مقدم ویژگی بسیج را عمومی بودن و مردمی بودن این نهاد دانست و افزود: بسیج اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه ی جامعه می توانند بسیجی باشند. 

حیدری نژاد به عنوان نماینده دانشجویان، دغدغه ها و انتظارات دانشجویان را بیان کرد که از مهمترین آنها حضور مسئولین در دانشگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بود. 

وی گفت: امروز در شرایطی که لزوم حضور مسئولین در دانشگاه ها به منظور پاسخگویی به سؤالات ذهنی و شبهات دانشجویان و بیان حقایق حس میشود متاسفانه این عدم حضور در فضای دانشگاه ها لمس میشود و ما شاهد فاصله مسئولین بالاخص نمایندگان مجلس و استاندار محترم از دانشگاه و دانشجو هستیم.

بنده از همین تریبون اعلام میکنم که در ایام آتی به ویژه روز دانشجو برنامه ریزی برای حضور در دانشگاه را در اولویت کاری خود قرار دهند. 

در پایان این مراسم دانشجویان از استاندار ایلام به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دانشجویان در دانشگاه ایلام دعوت نمودند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار