افزایش ۲۰ درصدی عملکرد محصولات کشاورزی در سایه حضور بسیج مهندسین

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور:در سایه سعی و اهتمام بسیج مهندسین و وزارت جهادکشاورزی که طرح‌های بسیج در ان‌ها اجرا شد، افزایش ۲۰ درصدی عملکرد انواع محصولات کشاورزی مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۳۹۸
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آقای دکتر محمدرضا جهانسوز، مسئول محترم سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه رادیویی ایران به تشریح عملکرد بسیج مهندسین کشاورزی پرداخت وگفت : هم اکنون 10 هزار مهندس بسیجی و جهادی در طرح جهش تولید کشاورزی حضور دارند ، که امید است باحمایت وزارت جهاد کشاورزی این تعداد به 30 هزار نفر برسد .

مجری: بالاخره جامعه بسیج کشورمان جامعه گسترده ای است و بخش های مختلف اقشار مختلف حضور دارند ازجمله کشاورزان عزیز و زحمت کش کشورمان ، کشاورزانی که خودشان را متعهد می دانند به تأمین مایحتاج مردم حتی در سخت ترین شرایط، اقداماتی که جامعه بسیج کشاورزی کشورمان در طی این سال ها انجام داده اند و برنامه خاصی اگر دارید بفرمایید؟

جناب آقای دکتر محمدرضا جهانسوز، مسئول محترم بسیج جامعه کشاورزی کشور: سازمان بسیج جامعه کشاورزی با بهره گیری از هزاران مؤلف کشاورزی داوطلب و بسیجی در سطح کشور در جهت خدمتگذاری به کشاورزی کشور و کشاورزان محترم ما مشغول به کار هستند. یکی از طرح های ویژه ای که به صورت گسترده در سطح کشور از چند سال پیش آغاز شده و در دولت سیزدهم به اوج خودش رسیده است، طرح بسیج همگام با کشاورز است که این طرح پوشش بسیار بسیار زیادی در عرصه های کشور دارد در طی 8 سال گذشته ما حدود 12 هزار و 500 مهندس کشاورزی و دامپزشک که به صورت اردوهای جهادی در سطح کشور داریم که سطحی بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار را پوشش داده اند و در خدمت حدود 3 هزار و 360 بهره بردار کشاورزی هستند و اساساً این حرکت به این صورت است که ما برای هر منطقه ای یک پتانسیل یا یک توانمندی خاصی قائل هستیم که معمولاً کشاورزان خبره و نمونه در مناطق هستند. ولی متوسط مناطق و اکثر کشاورزان همچنین توانی ندارند. ما با بهره مندی از توانمندی هایی که وجود دارد سعی می کنیم با فعالیت های خدمت رسانی و ترویجی آموزشی و تسهیل گری طی فعالیت هایی این فاصله را پر کنیم. این فاصله بسیار گسترده است در بعضی از محصولات حتی به حدود 21 برابر هم می رسد. مثلاً در پسته شما همچنین فاصله ای می بینید در گندم آبی این فاصله حدود 3 برابر است و در مورد کلزا حدود 4 برابر است فاصله بین متوسط و کشاورزان نمونه. این اساس فعالیت عزیزان ما است. ما در طی این هفته در قالب دو حرکت عمده که حرکت اول، اعزام اکیپ های دامپزشکی به مناطق روستایی و عشایری است که در سطوح بسیج در سطح ملی حضور داریم ، همچنین فعالیت هایی که در راستای تأکید ویژه مقام معظم رهبری درخصوص علمی نمودن کشاورزی بوده است و این فضا را فراهم می کنیم که توانمندی های شرکت های دانش بنیان دراختیار عموم مردم قرار بگیرد و انشاالله این فواصل جمع شود و فرصت رشد برای این شرکت ها بیش از پیش فراهم شود.

مجری: اشاره کردید به شرکت های دانش بنیان با توجه به شعار امسال می خواهم قدری مصداقی تر و عینی تر بگویید که چه کار می کنید؟

جناب آقای دکتر محمدرضا جهانسوز، مسئول محترم بسیج جامعه کشاورزی کشور: فعالیت ویژه ای که درنظر داشتیم و پس از هشداری که مقام معظم رهبری دادند ، در بعضی از زمینه ها مثل حضور سبزی و صیفی، مسائل آب و آبیاری، مسائل هوشمندسازی، ما نیازمندی های شدیدی داریم تا این فاصله پر شود. ما یک بررسی که انجام داده ایم در سازمان ، توسط مدیریت پژوهشی به صورت اتفاقی با چندین شرکت تماس گرفتیم و همین طور با قسمت مرتبط در ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخش ها و استان ها، یک لیستی از شرکت های موجود و توانمندی هایشان استخراج شد و علاوه بر آن ما مشکلات کشور در غالب یک کار بسیار علمی و قوی که در هیئت های اندیشه ورز گسترده ما که در حدود 270 شهرستان و مراکز استان از نخبگان کشاورزی داریم، قبلاً احصا شده بود و نظام و مسائل را ما داشته ایم ، نیازمندی ها شرکت ها و توانمندی هایی که در کشور وجود دارد. وقتی اینها را کنار هم گذاشتیم به یک برنامه ای رسیدیم که انشاالله به زودی در غالب یک رویداد این سه قسمت را انشاالله با هم متصل می کنیم.

مجری: ممنون

 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار