خبرهای داغ:
در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲؛

بیش از ۵۲ خدمت جهادی و محرومیت زدایی در سراسر لارستان ارائه می‌شود

همزمان با هفته مبارک بسیج، آیین آغاز رزمایش جهادگران فاطمی۲ در لارستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۱۷۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با هفته مبارک بسیج، آیین آغاز رزمایش جهادگران فاطمی۲ با حضور امام جمعه لارستان، فرمانده سپاه و فرماندار ویژه، مسئولین و مدیران شهرستان ، مسئول بسیج سازندگی لارستان و نمایندگان گروه های جهادی بسیج در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در این مراسم، از ارائه بیش از ۵۲ خدمت جهادی و محرومیت زدایی توسط۱۲۰ گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی۲ در سراسر لارستان خصوصاً مناطق کم برخوردار و برای محرومین خبر داد و افزود: این خدمات شامل خدمات بهداشتی درمانی، واکسیناسیون ،تسهیل کشاورزی ، ساخت و ساز مسکن محرومین، تهیه جهیزیه، توزیع بسته های معیشتی، برپایی میز خدمت اداری و... است که همگی به همت بسیجیان و گروه های جهادی صورت خواهد پذیرفت.

سرهنگ عیسی افسری در ادامه به پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی که سپاه با همکاری دیگر ادارات به انجام رسانده و یا در حال انجام است اشاره کرد و اظهار داشت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان از سال گذشته ساخت ۵ باب مسکن محرومین را با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز نمود که به مرحله سقف رسیده است و در مرحله دوم بیش از ۳۰ منزل مددجویی در شهرستان با مشارکت و تسهیل گری گروه های جهادی اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حوزه آب و با همکاری آبفا، ۲ پروژه لوله گذاری و انتقال آب در آبکنه بیرم به طول ۹کیلومتر و دیگری در حسین آباد عمادشهر به طول ۱۱ کیلومتر را به اتمام رسانده و پروژه کف شکنی چاه شماره۲ عمادشهر در هفته بسیج اجرایی خواهد شد و نصب مخزن ۳۰ مترمکعبی علی آباد زاهدمحمود انشاءالله در هفته مبارک بسیج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فرمانده سپاه لارستان ادامه داد: پروژه حفر قنات در بنارویه برای آبیاری ۳۰۰هکتار زمین پایین دستی ، هم اکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی است که با همکاری جهادکشاورزی درحال تکمیل می باشد.

سرهنگ افسری افزود: در حوزه راه روستایی از محل تامین ۲۷۵ تن قیر رایگان و با همکاری اداره راه و شهرسازی،۳ کیلومتر از جاده ورودی روستای اِستاس در هفته دفاع به بهره برداری رسید و انشاءالله ۳ کیلومتر دیگر آن در در هفته بسیج افتتاح خواهد شد، همچنین با مشارکت بخشداری بیرم و دهیاری بالاده، آسفالت راه ورودی گلزار شهدای بالاده بیرم به طول ۱ کیلومتر نیز در هفته مبارک بسیج شروع بکار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جنس بسیج جنس خدمت رسانی و وقف مردم شدن است یک روز با اسلحه در میدان جنگ و یک روز در صلح با خدمت رسانی و هنر ما باید این باشد که از این فرصت خدمت رسانی برای تقویت سرمایه اجتماعی، نهایت استفاده را ببریم؛ چیزی که دشمن به شدت دنبال نابود کردن آن است.دشمن با انکار و نادیده انگاری این خدمات در پی ایجاد شکاف بین مردم با نظام و مسئولین و ناامید کردن آنان است و بسیج می خواهد با اینگونه فعالیت ها، خدمات رسانی کارگزاران نظام تسهیل شود و به نحو بهتری به کام مردم بنشیند و در واقع بسیج تکمیل کننده زنجیره بین مردم و مسئولین و مانع ایجاد شکاف بین آنهاست.

سرهنگ افسری در پایان خاطرنشان کرد: بسیج در هر میدانی که پاگذاشت آن میدان به عرصه موفقیت و پیروزی تبدیل شد همانگونه در بیماری کرونا به کمک بسیج این بیماری منحوس مهار شد که الحمدلله بسیج لارستان نیز در جشنواره مالک اشتر سال ۱۴۰۰ رتبه برتر استان فارس در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا شد و این نبود جز با همت بسیجیان و حمایت مسئولین و از این پس نیز فرزندان خدمتگزار ملت در بسیج شبانه روز آماده خدمتند و به این خدمت افتخار می کنند مخصوصاً به قشر محروم و مستضعف.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام دکتر موسوی خرم امام جمعه شهرستان لارستان در سخنانی به ارزش کار جهادگران اشاره کرد و از جهادگران بسیجی بابت خدمات ‌و تلاشهای شبانه روزی در جهت محرومیت زدایی و خدمات رسانی تشکر و قدردانی نمود.
در پایان این مراسم، بسیجیان جهادگر با بدرقه مسئولین شهرستان به عرصه های خدمت رسانی بدرقه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار