100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه استان زنجان زیر کشت گیاه «گلرنگ» می رود/تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره داری به محوریت تولید ، فناوری و ارتقای بهره وری

زنجان-مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت:با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و آورده 500 میلیون تومانی ،  100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان زنجان زیر کشت گیاه گلرنگ می رود.
کد خبر: ۹۴۷۰۰۵۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛حجت الاسلام مختار کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره داری به محوریت تولید، فناوری و ارتقای بهره وری افزود: این اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی نیز با استفاده از محور قرار دادن ارتقای بهره وری، رویکرد تولید محور و ارتقای درآمد را در پیش گرفته است که ناشی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در سطوح عالی است.

 

100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه استان زنجان زیر کشت گیاه «گلرنگ» می رود/تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره داری به محوریت تولید ، فناوری و ارتقای بهره وری

وی یادآورشد: هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و به کارگیری متخصصان امر در هر رشته است که در نهایت باید منجر به ارتقای بهره وری شود.

 

 

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و آورده 500 میلیون تومانی ،  100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان زنجان زیر کشت گیاه گلرنگ می رود،اظهار داشت: کشت گلرنگ پس از تحقیق و بررسی به عنوان کشت نمونه در نظر گرفته شد که در صورت تامین اهداف برنامه ریزی شده، برنامه ارتقای سطح زیر کشت مد نظر قرار دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده های متعدد از این گیاه و محصولات جانبی مختلف آن از جمله فروش بذر، روغن کشی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و رنگسازی درآمد این گیاه منحصر به یک مورد نیست.

 

 

حجت الاسلام کرمی افزود: انتظار داریم در این کشت، آورده بخش خصوصی در یک دوره ۶ ماهه، بطور کامل از محل فروش محصول برگشت داده شده و علاوه بر آن سود قابل قبولی نیز متناسب با میزان سرمایه گذاری، نصیب سرمایه گذار و موقوفات زیر کشت شود.

 

 

مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: هرگونه درآمد و سود حاصل شده از محل موقوفات در اسرع وقت به حساب مخصوص همان موقوفه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف واریز و در مرحله بعد با نظارت مراجع بالادستی سازمان اوقاف از جمله اداره تحقیق و اداره بازرسی، صرف نیات ذکر شده واقف در وقفنامه می شود.

 

 

وی افزود: سال گذشته درآمد کلی اوقاف بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل تر ۱۰۰ درصد ارتقا یافت و از این مقدار ۲۴ میلیارد تومان صرف اجرای نیات واقفین از جمله کمک ها و مساعدت مختلف به اقشار و خانواده های کم درآمد، دانش آموزان و دانشجویان، دارو و درمان، اهدای سبد کالا و کمک های نقدی و اجرای عزاداری و اطعام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مابقی نیز صرف هزینه های حفظ و نگهداری موقوفات و بقاع متبرکه و هزینه های جاری آنها شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار