خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

ایجاد پردیس علم و فناوری سلامت شاهوار در شاهرود/جهاد تبیین در زمینه ارائه خدمات نوین

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از راه اندازی پردیس علم و فناوری سلامت شاهوار در این شهرستان با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۷۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

ایجاد پردیس علم و فناوری سلامت شاهوار در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در نشست خبری ارائه گزارش حوزه فناوری دانش بنیان این دانشگاه در سالن مجازی با بیان اینکه به حوزه فناوری و پژوهش نگاه جدی دغدغه‌مند داریم، افزود: حوزه سلامت بسیار وسیع است و عمده پژوهش‌هایی که تولید علم شده، دانشگاه علوم پزشکی نقش عمده‌ای دارند و پژوهش‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی بالینی و منجر به محصول شدن آنها، راحت‌تر و محصول در راستای ارتقای سلامتی است.
او با اشاره به اینکه درصد اعتبارات این دانشگاه در حوزه فناوری به یک و نیم صدر ارتقا یافته تا شعار سال و دغدغه‌ها را جامع عمل بپوشانیم، گفت: یک مکان مجهز را در شهر بسطام در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار دادیم تا پردیس علم و فناوری سلامت شکل گرفته و عملیاتی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یعنی بیان کردن دستاورد‌ها و ارائه خدمات نوین و فعالیت‌های جدید، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌هایی که تولید علم به دستاورد قابل استفاده در زندگی تبدیل شود و شعار مقام معظم رهبری در راستای دانشگاه سطح سه است و دانشگاه‌های نوع چهار در دنیا نیاز را پیدا، ایجاد و پژوهش و فرآوری انجام می‌شود که با آن فاصله داریم.
شیبانی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی در سطح تولید علم رتبه‌های بالای جهان را داشتیم، اما الان رتبه ۱۵ جهان هستیم و اغلب پژوهش‌های ما ارجاع زیاد می‌شود و در دانشگاه علوم پزشکی از دو درصد دانشمندان جهان دکتر امامیان و صالحی قرار گرفته اند که باعث افتخار است.
او با تاکید بر اینکه تولید علم تنها، مشکلات ما را حل نمی‌کند و خط مشی نمی‌دهد و فناوری مهم است، گفت: پارک‌های علم و فناوری در این راستا است و تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا این پردیس فناوری سلامت شاهوار محقق شود.
در این نشست با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از آقایان دکتر صالحی و دکتر امامیان به عنوان دانشمندان برتر ۲ درصد دنیا و دکتر ناظمی رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مهندس میرزایی، خانم مهندس داوودی و مهندس شیخ زاده در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار