۲۸۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آسفالت ۲۸۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی فرعی و روستایی در جهت ارتقای ایمنی راه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۵۷۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

۲۸۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل آسفالت شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  کلیم اله وثوقی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان با گرامیداشت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی را اولویت اصلی راهداران دیار سبلان خواند و گفت: در ۷ ماهه گذشته ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در راههای استان ایمن سازی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه ها ونقاط پربرخورد در راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان نصب شده است، افزود: در مدت یاد شده ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل بصورت مستمر توسط راهداران نگهداری می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین از رفع افتادگی یکهزار و۶۰۰ کیلومتر از شانه راه اصلی، فرعی و روستایی استان در هفت ماهه گذشته خبر داد و با اشاره به تسطیح ۸ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این هزار و۵۰۰ متر از حفاظ‌های موجود در راههای اصلی و فرعی استان ارتقا داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه بی توجهی برخی رانندگان به قوانین راهور و یا نواقص احتمالی خودرو از دلایل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده هاست، تصریح کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری علت اصلی تصادفات استان سبقت و سرعت غیرمجاز است که امیدواریم با فرهنگ سازی، انجام آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، رانندگان هم قوانین راهور را بیش از پیش رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اصلاح ۲۷۲ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها را در استان یادآور شدو اظهار کرد: همچنین در این مدت راهداران یکهزار و۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی،فرعی و روستایی را خط کشی کرده اند.

وثوقی با اشاره به تهیه و نصب ۲ هزار متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶هزار و۵۰۰ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها در محورهای مواصلاتی اظهار کرد: همچنین یکهزار و ۶۰۰ عدد سرعت‌کاه پلاستیکی،مجازی و آسفالتی در راه‌های استان اصلاح، رنگ آمیزی، تهیه و نصب شده است.

وی نصب ۳ هزار و ۲۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها،آبروها و رفوژمیانی، ارتقای ۳۵۰ شاخه گاردریل،تعمیر ۳ هزار و۵۰۰ شاخه گاردریل،شست و شوی ۱۰۴ هزار عدد از علائم،تهیه و نصب ۱۷ عدد از چراغ های چشمک زن،رنگ آمیزی ۳ هزار و ۶۰۰ عدد از پایه تابلو وعلائم ،رنگ آمیزی ۱۴۰ عدد از پایه روشنایی و چراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ۲۷۰ هزار متر مربع لکه گیری و رفع چاله‌های راه‌های اصلی،فرعی و روستایی استان را در ۷ ماهه گذشته یادآور شدو افزود: در مدت یاد شده ۱۲۲ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده است.

وثوقی در ادامه ۱۰۶ هزار متر مکعب خاکبرداری و اصلاح پیچ در راه‌های اصلی،فرعی و روستایی و بازسازی و اصلاح ۷ هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه‌های استان را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ذکر کرد و گفت: در این مدت همچنین ۶ هزار و۷۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه و نقاط پربرخورد ایجاد و۲ هزار و ۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی نیز در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان نصب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار