مهم‌ترین رسالت انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، تربیت کتابخوان است

فاطمی استاندار یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر این‌که کتابخانه‌سازی، وظیفه این انجمن نیست، گفت: مهم‌ترین رسالت انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، تربیت کتابخوان است.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۱۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مهران فاطمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اهمیت ریشه‌ای مطالعه در رشد فرهنگ و آگاهی جامعه، تصریح کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی، مهم‌ترین برنامه‌ای است که باید توسط همه نهاد‌ها از جمله کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد افزود: مهم‌ترین مسئله اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد این است که اقشار مختلف را کتابخوان کند و عشق به کتاب و مطالعه را در نسل جوان و نوجوان ایجاد و تقویت کند.

فاطمی اظهار داشت: جامعه‌ای که کتابخوان بوده و با کتاب مأنوس باشد، دچار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود و افرادی که اهل کتابخانه هستند، کمتر دچار این‌گونه آسیب‌ها و ناهنجاری ها می‌شوند.

وی کتاب و کتابخوان را دو عنصر اصلی در کتابخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری باید به تقویت این دو عنصر مهم و حیاتی در کتابخانه‌ها منجر شود.

استاندار یزد خطاب به اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه‌سازی مسئولیت شما نیست، بلکه تربیت کتابخوان، وظیفه اصلی انجمن است و لذا باید برنامه‌های شما در انجمن، در این راستا تعریف و اجرا شود.

وی ادامه داد: البته نوسازی منابع کتابخانه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید متناسب با سلایق اقشار مختلف جامعه در دستور کار قرار گیرد و در اعتبارات استانی نیز این مسئله مهم حتماً دیده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان نیز باید احیا شود. ما در استان ۱۱۲ باب کتابخانه داریم که می‌توان با کمک واحد‌های پرشمار صنعتی استان، منابع به‌روز و مفید را برای این کتابخانه‌ها تهیه کرد تا مخزن کتابخانه‌ها به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار