خبرهای داغ:
سردار مجیدی عنوان کرد؛

فعالیت ۱۸۰۰ گروه جهادی در همدان/ برگزاری۱۵۰۰ برنامه طی هفته بسیج در همدان

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی گفت: یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در استان همدان فعال هستند که در موضوعات مختلف در روستاهای هدف خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۴۷
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

فعالیت ۱۸۰۰ گروه جهادی در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با اشاره به برکات بسیج اظهار کرد: اندیشه حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی از تشکیل بسیج، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بود و بعد از ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد متوجه می‌شویم این الهامی بود که خداوند به قلب امام(ره) انداخت تا از جنس خود مردم که انقلاب را تاسیس کردند ساختاری ایجاد شود و از آن برای حفظ انقلاب استفاده کند و اگر بسیجیان نبودند انقلاب اسلامی با چالش مواجه می‌شد.

وی با بیان اینکه اگر بنگریم از همان ابتدای انقلاب در بحث سازندگی و تا به امروز جایگاه بسیج را پررنگ می‌بینیم، افزود: بسیج آنجایی که انقلاب به آن نیاز پیدا کرد، ورود پیدا کرد و به زیبایی نقش آفرینی کرد که در مباحث کرونا و موضوعات مختلف نقش بسیج کاملا مشهود و نمایان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم جوانان و نوجوانان را در سازمان بسیج سازماندهی کنیم و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت بسیج در استان همدان گفت: بسیجیان با توجه به علاقه خود در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف از قبیل گروه‌های جهادی، دفاعی و امنیتی و... فعالیت می‌کنند.

سردار مجیدی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی افزود: یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در استان همدان فعال هستند که در موضوعات مختلف در روستاهای هدف خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختار بسیج شکل گرفته و هرچه جلوتر می‌رویم بر روی استحکام این سازمان کار می‌کنیم، گفت: در خصوص بحث بسیج سازندگی تلاش مضاعفی شد که بتوانیم از ظرفیت‌های نیروهای متخصص مومن در گروه‌های جهادی استفاده کنیم که یکی از عرصه‌های مهم فعالیت آنها در بحث زیرساخت‌ها است که نیاز بود به دولت کمک کنیم بنابراین ورود پیدا کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: در بحث مشکلات آبی، بسیج سازندگی با کمک دستگاه‌های دولتی قراردادی به مبلغ ۵۰۹ میلیارد تومان منعقد کرده که در حدود ۱۶۰ روستا که تنش آبی دارند،۴۰۰ کیلومتر شبکه لوله‌گذاری انجام دهد که امیدواریم بتوانیم طی دو سال آینده مشکل آب شرب تمام روستاها را رفع کنیم.

وی با اشاره به بحران آب همدان بیان کرد: دستگاه‌های دولتی و آبفای استان و همه پای کار آمدند و بسیج سازندگی وقت مضاعفی گذاشت که بتوانیم مشکل آب شرب را حل کنیم.

*راه‌اندازی ۸۰۰ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی استان همدان

سردار مجیدی افزود: در بحث ایجاد اشتغال نیز یکی از اقدامات بسیج سازندگی راه‌اندازی ۸۰۰ صندوق قرض الحسنه بوده که شبکه مردمی بسیج و گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت این صندوق‌ها را فعال کردند و توسط مردم و خیرین سرمایه‌های این صندق‌ها فراهم ده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای ایجاد اشتغال توسط گروه‌های جهادی و مردمی که نیاز داشتند تخصیص یافت که حدود۵۰ میلیارد تومان آن جذب و برای حدود ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: امسال نیز ۲۴۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ با کمک استاندار و دستگاه‌های دولتی مشخص کردیم و دنبال این هستیم این ظرفیت را برای رفع مشکلات اقتصادی ایجاد کنیم و در بحث اقتصاد مقاومتی و شغل‌های خانوادگی اقدام کنیم.

*افتتاح ۶۵ واحد مسکونی مددجویان طی هفته بسیج در همدان

وی افزود: تفاهم‌نامه‎های مختلفی با دستگاه‌های دولتی به خصوص با کمیته امداد داشتیم که باید ۸۰۰ واحد مسکونی را در سطح استان شناسایی و احداث کنیم، که حدود ۱۳۰ مورد آغاز شده و در ایام هفته بسیج ۶۵ واحد افتتاح می‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه اقشار مختلف بسیج کارهای مهمی را اینجام دادند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که بسیج مهندسین کشاورزی ما انجام داد و کار نمونه‌ای در کشور بود در بحث چغندر علوفه‌ای بود که در استان همدان به صورت زیرسطحی آب‌دهی می‌شد که نسبت به تولید سنتی بیش از سه برابر تولید داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تنش آبی استان همدان بسیج مهندسین کشاورزی ما در کنار جهاد کشاورزی استان می‌توانند تأثیرات مثبتی داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در خصوص موضوعات تربیتی چندسالی است که در بحث صالحین کارهای بزرگی انجام دادیم که ساختار آن تعریف شده و نماینده ولی فقیه در استان به عنوان استاد صالحین و ائمه جمعه شهرستان‌ها به عنوان استادیار صالحین و مربیان و سرمربیانی تعریف شده و در پایگاه‌های مقاومت گروه‌ها در شرایط سنی مختلفی سازماندهی شده‌اند که مباحث تربیتی و بصیرتی را دارند.

وی افزود: یکی از موضوعات صالحین بحث آشنایی بچه‌های بسیج با قرآن و نهج البلاغه است که امیدواریم امسال گروه‌های صالحین را در بحث تربیتی برای زیرساخت اعتقادی بچه‌های بسیج فراهم کنیم.

سردار مجیدی ابراز کرد: در موضوعات دفاعی امنیتی که یک کار دائمی است، بعد از جنگ توانستیم نیروهای بسیج را در گردان‌های امام حسین(ع) سازماندهی کنیم که برای حفظ آمادگی رزمایش‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز مهم است مباحث خدماتی به مردم است، بیان کرد: محلات اسلامی که تعریف شده با محوریت پایگاه‌های مقاومت، کار خدمات‌رسانی به مردم را انجام می دهند، آسیب‌های محلات شناسایی شده و توسط هیأت امنا مشکلات محلات از مسئولین پیگیری می‌شود که از این ظرفیت برای رفع مشکلات مردمی استفاده می‌شود.

*بسیج پیشقراول رفع مشکلات در سطح استان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اینکه بتوانیم مردم را پای کار بیاوریم و از ظرفیت مردم برای رفع مشکلات استفاده کنیم کار بسیار بزرگی است که بسیج را به عنوان پیشقراول رفع مشکلات در سطح استان داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد: امسال ۳۰ عنوان برنامه شاخص در قالب یک هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

سردار مجیدی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های هفته بسیج رزمایش اقتدار است که در تمام شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است که بسیجیان حضور پررنگی خواهند داشت که ۴ و ۵ آذرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به نیازی که لازم بود در مباحث بصیرتی کار کنیم در مدارس و دانشگاه‌ها همایش‌ها و جلسات بصیرتی خوبی برگزار شد که در مدت کوتاه توانستیم کارهای بزرگی در این خصوص داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گفت: برنامه‌ها بسته شده و باید به سمت عملیاتی کردن برنامه‌ها برویم، کمیته‌های ۲۲ گانه برنامه‌های خود را ارائه دادند و اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شده است تا بتوانیم این برنامه را در سال آینده عملیاتی کنیم.

وی در خصوص مباحث آسیب‌های محلات ابراز داشت: پیگیری‌هایی انجام شده که بتوانیم آسیب‌های هر محله را شناسایی کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به راه‌اندازی اردوگاه صیانت در نهاوند، گفت: در تلاش هستیم در این اردوگاه بحث مهارت‌آموزی را پیگیری کنیم تا علاوه بر اینکه فرد از لحاظ اعتیاد در این اردوگاه پاک می‌شود، بتوانیم برای وی ایجاد شغل کنیمکه ظرفیت خوبی است و به دنبال این هستیم که فاز دوم آن را با مسئولین کشوری رقم بزنیم.

*خبرنگاران افسران خط مقدم مبارزه با امپراطوری رسانه‌ای 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خبرنگاران افسران خط مقدم مبارزه با امپراطوری رسانه‌ای هستید، گفت: دشمنی که در مقابل ما است با تمام توان و ابزار و فناوری‌های خود می‌خواهد بر جمهوری اسلامی غلبه کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه باید جبهه رسانه را در مقابل دشمن قوی کنیم، عنوان کرد: باید با کمک هم در استان ظرفیت‌سازی کنیم و با مطالبه‌گری به دنبال رفع مشکلات باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار