خبرهای داغ:
آیت الله صدیقی:

هیچ تحول و انقلابی بدون معرفت جایگاهی ندارد/ تربیت را باید از معرفت‌الله آغاز کرد

همدان-امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه اولین قدم در تربیت، شناخت و معرفت است، گفت: هیچ تحول و انقلابی بدون معرفت جایگاهی ندارد، تا خود خلاء داشته باشید نمی‌توانید خلاء جامعه را پر کنید.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۲۵
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله کاظم صدیقی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی راه روشن که با محوریت تربیت در نهج البلاغه در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند عالم را برای تربیت بشر مدرسه قرار داده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) جلوه تمام نمای خداوند است، گفت: هر کس فقیر و محتاج علم است و عطش علم دارد باید از دریای وجود حضرت علی(ع) که بدون ساحل است کمک بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند عالم را برای آدم و آدم را برای عالم شدن آفریده و این امر در گرو تربیت صحیح است، عنوان کرد: اگر می‌خواهید آسیب‌ناپذیر شوید و تمام تهدیدها برای شما فرصت شود باید سیر الهی داشته باشید، در این صورت وجود شما خیر محض می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین قدم در تربیت، شناخت و معرفت است، افزود: هیچ سیر و تحول و انقلابی بدون معرفت جایگاهی ندارد، بنابراین اول باید خود را شناخت و پیدا کرد چرا که تا خود خلاء داشته باشید نمی‌توانید خلاء جامعه را پر کنید.

صدیقی با اشاره به اینکه وجود حضرت علی (ع) صراط مستقیم است، گفت:  انسانی که می‌خواهد تربیت شود باید خود را از غفلت دور کند بنابراین باید در ابتدا حجاب و غبار غفلت را شست و شو دهیم و به اصل توجه کنیم تا نقوش خداوند را در دل خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت علی(ع) با چشم سر نمی‌توان خداوند را دید و باید با چشم دل دید، عنوان کرد: خودسازی، تزکیه و تهذیب باعث می‌شود حجاب‌ها کنار رود و زمانی که دل پاک شد، خداوند در وجود فرد جلوه می‌کند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه اگر حجاب‌ها کنار رود دل خدا را با چشم ایمان می‌بیند، گفت: انسان باید همواره یک ناظر را در زندگی خود حاضر ببیند، کسانی که در اغتشاشات اخیر قداست دانشگاه را می‌شکنند و از چیزی نمی‌ترسند نه از قانون، نه خدا و نه از قیامت، برای این است که بی‌ایمان هستند.

وی با بیان اینکه تربیت را باید از معرفت‌الله آغاز کرد، ابراز داشت: دانشگاه‌ها با افعال الهی سر و کار دارند و حوزه‌های علمیه با اقوال الهی بنابراین باید با هم و در کنار یکدیگر عمل کنند تا اثرگذار باشند.

صدیقی تصریح کرد: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است و کسی که معلم، دبیر و استاد است باید بذر ایمان در دلش پاشیده شده باشد و نهال ایمان در وجودش رشد کند تا بتواند دیگران را تربیت کند و این امر شامل حال مسئولین نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) تربیت می‌کند و راه را نشان می‌دهد، گفت: هر کس در هر جایی زمامدار است باید ابتدا خودش را اصلاح کند قبل از اینکه دیگران را تعلیم دهد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ترویج نهج‌البلاغه هم در بعد تربیتی و هم در بعد عملی بیان کرد: در کنار تعلیم باید رصد عملی نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تربیت‌شدگان غدیر وقتی مسئولیت می‌گیرند مردم و شهدا را فراموش نمی‌کنند وخداباور هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار