مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با دشمن در جنگ نرم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن بسیار خطرناک است و جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با دشمن در جنگ نرم است.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۳۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت گچساران با اشاره به ابعاد فتنه جدید دشمن گفت:این یک اصل مهم است که بی تفاوتی نسبت به توطئه های دشمن خطر اضمحلال درونی را تهدید می کند.امام حسین علیه السلام  شهید شد تا جلوی اضمحلال درونی اسلام را بگیرند و امام علیه السلام در روز عاشورا  فرمودند که آیا نمی بینید که حق و ناحق جابجا شده و حلال الهی را حرام و امر حرام را نیز حلال جلوه می دهند.

وی افزود:بنابراین آموزه های نبوی داشت درجامعه از بین می رود که امام حسین علیه السلام دست به قیام عاشورا زدند، اگرچه امروز هم مکلف هستیم تا از آموزه های اسلامی دفاع کنیم و اگر بصیرت لازم را در فتنه ها نداشته باشیم،  ممکن است تاریخ دوباره تکرار شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد:البته باید توجه داشت که وضعیت امروز ما با گذشته بسیار هم متفاوت است و اگرچه شاهد توطئه های دشمنان هستیم اما بصیرت مردم همچنان مدافع انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما نکته دوم اینکه خداوند درقرآن کریم راه مبارزه با این خطرات را هم بیان کرده که  همانا جهاد، مقاومت و ایستادگی است و منظور از جهاد؛ جهاد نظامی،جهادتبین، جهادعلمی، جهادفرهنگی و هرنوع دیگری از جهاد که روحیه انقلابی گری و مقاومت را در ملت تقویت کند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین بسیار تاکید فرموده اند و هرآنچه که مایه سعادت و خوشبختی ملت و در راستای تقویت بنیه دینی مردم باشد مصداق جهاد تبیین است.به عنوان نمونه هنوز بخشی از زوایای دفاع مقدس پنهان مانده است بسیاری از فرماندهان جنگ ما هیچ تحصیلات نظامی و آشنایی با فنون پیشرفته جنگی را نداشتند اما جنگ را به خوبی مدیریت کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدگفت:امروز پیشرفت های انقلاب اسلامی و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و همچنین رشد علمی کشورمان آنطوری که شایسته است برای نسل جوان مان بازگو نشده است هرچند تبیین ماهیت فتنه حتما باید برای مردم هم بازگو شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد:باید ماهیت فتنه برای نسل جوان روشن شود چرا که دشمن با تبلیغات مسموم رسانه ای  و شایعه سازی و دروغ پراکنی در بستر فضای مجازی به میدان آمده تا فتنه بزرگی را راه اندازی و مدیریت کند، متاسفانه در آموزش و پرورش ما خوب کار نشد که در فتنه اخیر هم مشاهده کردیم بسیاری از نسل جوان ما اسیر دام دشمن شدند.

وی در ادامه افزود: حضرت امام (ره)، آمریکا را ام الفساد معرفی کردند و  فرمودند که همه گرفتاری های جهان زیر سر آمریکاست .آمریکایی ها دو خصیصه علیه ایران اسلامی دارند، که یک دشمنی کاملا دیرینه که از کودتای 28مرداد 32 آشکار شد و نمی خواهد ایران قوی ببیند و  اینکه دشمنی آنها با ما عمیق و ریشه دار است و سطحی هم نیست .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:علت اختلاف آمریکایی ها با انقلاب اسلامی ماهوی است و خوی استکباری دارد و اما ماهیت انقلاب نیز طرفدار مظلوم و درضدیت با ظالم است.نکته دوم اینکه دشمنی آمربکا راهبردی است و هدفش حفظ اسرائیل و دشمنی 100درصدی با پیشرفت های  ایران اسلامی دارد.

وی افزود:البته دشمنی آنها قائل به شخصی  هم نیست و هر حزبی درآمریکا  برسرقدرت بیاید فرقی  هم ندارد شاید سلیقه و برنامه شان علیه انقلاب اسلامی متفاوت باشد اما راه دشمنی شان یکی است.اما دشمنی آنها با ایران بر سر یک موضوع خاص هم نیست و موارد متعددی را شامل می شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد:آمریکایی ها از کودتای 28مرداد32 برای خودشان راهبرد تعریف کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز راهبردشان تغییر کرد،تلاش برای براندازی انقلاب کردند و به انواع ترورها و فتنه ها و نیز جنگ نظامی روی آوردند که شکست خوردند.

وی افزود:با این وجود نیز رویکرد امروز آمریکایی مهار انقلاب اسلامی است،اینکه انقلاب اسلامی در پرتو ایمان به خداوند و با رهبری حضرت امام(ره)به وقوع پیوست و نظام پادشاهی 2500ساله ایران پایان یافت،هژمونی نظام سلطه در منطقه به چالش کشیده شد و مردم و آزای خواهان سایر نقاط عالم با پیروزی انقلاب نیز امیدوار شدند.

حجت الاسلام حکمتی نیک اظهارکرد:در ابتدای انقلاب دشمن با انواع طراحی، خدعه و نیرنگ بدنبال براندازی بودند و دوران دفاع مقدس با جانفشانی رزمندگان اسلام به فرصت تبدیل شد.آمریکایی ها اینگونه برنامه ریزی کرده اند که اگر قرار باشد سلطه گری بردهکده جهانی را داشته باشند باید سایر رقبا را کنار بزنند .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:آمریکایی ها در تحلیل هایشان به پنج عنصر اقتدار ایران اسلامی پرداخته اند که تلاش دارند آنها را مهار کنند،اولین مولفه قدرت ملی است چرا که ایران از اقوام و قومیت ها مختلفی تشکیل شده که در سایه همدلی و اتحاد درکنار هم زندگی می کنند.

وی افزود:"جو بایدن" معتقد بود که باید تجزیه طلبی را در ایران ترویج دهیم و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی و قبیله ای از سیاست آنها است،دومین مولفه نیز قدرت علمی ایران است و کشور نیز از شتاب علمی خوبی برخوردار است .بنابراین علم مولد قدرت است و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که جمهوری اسلامی باید از نظر علمی بسیار بالا برود دشمن از رشد علمی ما می ترسد و دانشمندان علمی ما را ترور می کند.

حجت الاسلام حکمتی نیک اظهارکرد:سومین مولفه نیز اقتدار قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است درعرصه نظامی به پیشرفت های بزرگی رسیده ایم.دردوران دفاع مقدس امکانات تسلیحاتی نداشتیم اما امروز در فناوری موشکی جزو برترین های دنیا هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:مولفه چهارم نیز قدرت نفوذمعنوی جمهوری اسلامی درجهان است و امام (ره) فرمودند که بایستی انقلاب به جهان صادر شود،جبهه مقاومت با توجه به این مولفه شکل گرفته است که ایجاد تمدن نوین اسلامی از اهداف این امر خواهد بود درحالی که آمریکا نگران قدرت معنوی ایران در جهان است.

وی گفت: اما مولفه پنجم نیز قدرت انرژی ایران اسلامی است کشوری با منابع و ظرفیت ها ارزشمند  که دشمنان هر لحظه علیه آن فتنه انگیزی می کنند، امروز جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن بسیار خطرناک است و جهاد تبیین بهترین شیوه برای مقابله با دشمن در جنگ نرم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار