امام جمعه ساوه:

مسئول دنیا طلب آفت انقلاب است/ اغتشاش ظلم به تولید و انقلاب است

حجت الاسلام رحیمی گفت: اگر قدر این نظام و این حکومت ولایی را ندانیم گرفتار حکومت ظلم و جور و کفتار‌های لاشخور صفت خواهیم شد که نه به خودشان و نه دیگران رحم می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۸۳
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی، امام جمعه شهر ساوه گفت: اگر قدر این نظام و این حکومت ولایی را ندانیم گرفتار حکومت ظلم و جور و کفتار‌های لاشخور صفت خواهیم شد که نه به خودشان رحم می‌کنند و نه به دیگران.

وی گفت: امروزه به لطف الهی قطار کشور، قطار پیشرفت علمی و صنعتی، به سرعت در حال حرکت است و امروز دشمنان خارجی و مزدوران و جاهلان و احمقان داخلی می‌خواهند این قطار با این سرعت حرکت نکند و لذا دنبال اغتشاش هستند. اغتشاش ظلم به تولید، ظلم به صنعت و ظلم به کسب و کار است. اغتشاشگران در دانشگاه‌ها به علم و عظمت علم و قداست علم ظلم کردند. اغتشاشگران در خیابان‌ها به کسب و کار مردم و آرامش مردم و اموال مردم ظلم کردند، اغتشاشگران با شعار‌های بی ادبانه خود آبروی خود را بردند و به همه نشان دادند شهوت محور هستند و فکر و حرکت عقلانی ندارند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد:امروزه اغتشاشگران ظلم به امنیت کشور کردند و روباره پیر انگلیس و گاو شیرده عربستان و وهابیت پلید و گرگ صفتان لاشخور را به طمع انداختند و آن‌ها وحشیانه آمدند، مردم متدین ما را در حال نماز و زیارت به شهادت رساندند. تجربه تاریخی ثابت کرده است که انقلاب‌های بزرگ جهان هر کدام به شکلی دست خوش آسیب و انحراف شده اند.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران نیز از این خطر در امان نیست باید مواظب آفت‌ها و تهدید‌ها و فتنه‌ها باشیم. یکی دیگر از آفت‌های ضربه زننده به انقلاب برروکراسی مفرط و فساد اداری و اجتماعی است. حضرت علی (ع) می‌فرماید: همانا فلسفه نابودی رژیم‌های پیشین این بود که حق مردم را ندادند تا آن‌ها با رشوه خریدند؛ و راه باطلشان را ادامه داده و مردم نیز پیرو آن‌ها گشتند و مع الاسف امروزه نیز گرچه بسیار اندک است، ولی این درصد بسیار پایین نیز برای ما یک عیب است که کار و گره مردم به آسانی باز نشود و مردم دنبال رانت و رشوه باشند و یا عده‌ای با رانت، وام و امتیازات آنچنانی بگیرند، ولی عده‌ای پابرهنه برای یک وام کوچک در بوروکراسی اداری گرفتار باشند. امروزه روسای بانک‌ها به این پابرهنگان باید تدبیری بایندیشند.

امام جمعه ساوه به دومین آسیب اشاره کرد و افزود:دنیا طلبی و اشتغال به زینت‌های دنیوی بالاخص بین اقشار انقلابی است. اگر زندگی تجملی و روحیه تکاثر طلبی در میان انقلاب فروگیرد؛ و نیرو‌های انقلابی روحیه خود را از دست دهند. داعیه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها تضعیف می‌شود؛ و روحیه ریا و تملق به جای اخلاص و ایثار حاکم می‌شود؛ و در آن جامعه فحشاء و فساد و ارتشاء رونق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی گفت:سومین آسیب هم باند بازی و گزینش‌های رابطه‌ای در انتخاب برخی مدیران و ضعف مدیریت و تصدی امور به دست افراد نالایق و به دور از آگاهی و بینش قوی است.

رحیمی به ۸ آبان سالروز شهادت نوجوان سیزده ساله شهید حسین فهمیده در سال ۱۳۵۹ اشاره کرده و افزود: شهید فهمیده، نوجوانی خوش برخورد، شجاع، فعال، کوشا بوده که به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود نماز می‌خواند و احترام خاصی برای والدینش قائل بود. وی عاشق و شیفته امام بود، عاشق دیدار امام بود؛ که موفق به این زیارت شد. او با سرمایه عظیم از فهم و درک انقلابی و اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب وارد جنگ شد و با وجود سن کم، خود را به خونین شهر قهرمان رسانید و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد خطیب جمعه از فضای مجازی موجود به عنوان یک تهدید بزرگ برای نوجوانان و جوانانی که فعلا تحلیل ندارند یاد کردند

رحیمی به راهپیمایی ۱۳ آبانماه اشاره کرده و افزود: این روز بزرگ بسیار مهم است. همه آن‌ها کسانی که به امنیت کشور و آرامش کشور دلسوزی دارند راهپیمایی این روز بزرگ را فراموش نکنند. حضور مردم در خیابانها، تجسم عینی و محسوس حضور ملت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب است؛ و این حضور هر ساله مثل یک تیری در چشمان بدخواهان نشسته و آن‌ها را آزرده است. به لطف الهی به قول رهبری عزیز، امروز جمهوری اسلامی، مسلح به سلاحی است که از سلاح اتمی بالاتر برنده‌تر است و آن سلاح اراده و ایمان مردم و حضور و همراهی آن‌ها با نظام است که سلاح بزرگ ما است؛ و به توفیق الهی در این روز بزرگ مردم با حضور کریمانه خود تو دهنی بزرگی بر دهان دشمنان خواهد زد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار