رئیس پلیس فتای استان البرز:

باند 7 نفره کلاهبرداران واتساپی در البرز متلاشی شد

رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری کلاهبرداران واتساپی با بیش از 300 نفر شاکی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۵۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

به گزاش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در پی دریافت شکایت های متعدد مبنی بر کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از طریق تماس واتساپی و با شماره مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

باند 7 نفره کلاهبرداران واتساپی در البرز متلاشی شد

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلاهبرداران از طریق پیام رسان واتساپ با شهروندان تماس می گرفته و اعلام می کردند که شما برنده خوش حساب یکی از اپراتورهای همراه و یا برنده مسابقه برنامه رادیویی و تلویزیونی شده اید و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به خالی کردن حساب افراد و خرید اقلام مختلف با کارت های بانکی اجاره ای می کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی چند ماهه ماموران پلیس فتا، مخفیگاه اعضای این باند کلاهبرداری در شهر کرج شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در چندین عملیات غافلگیرانه اعضای این باند هفت نفره دستگیر شدند. تاکنون بیش از 300 نفر از شاکیان و مالباختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه مبالغ کلاهبرداری شده بیش از 10 میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست از قرار دادن اطلاعات کارت بانکی به دیگران جدا خودداری کنند و کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در صورت سوءاستفاده از کارت بانکی، صاحب کارت نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار