فاصله ایستگاه های آتش نشانی شهرهای ملایر با روستاها مناسب نیست

روستاهای بخش جوکار در صورت وقوع آتش سوزی ؛ تا رسیدن تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی، با خاک یکسان می شوند.
کد خبر: ۹۴۶۴۰۹۲
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

هفته گذشته که خبرنگار ما برای پیگیری گزارشات  منتشر شده در خبرگزاری بسیج به ملایر سفر کرده بود؛ شاهد آتش سوزی در یکی از خانه های روستای دهنو علی آباد بود. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که ساکنان خانه اجاق گاز را برای پختن شیره انگور روشن گذاشته و از خانه خارج شده بودند که بر اثر سرایت آتش به پرده، خانه آنها دچار حریق شده بود اما زمانی که به خانه مراجعت کردند تقریبا اطفاء حریق از سوی آنها غیر ممکن بود.

با بالا گرفتن شعله های آتش، اهالی با سازمان آتش نشانی تماس گرفتند اما با توجه به مسافت ایستگاه آتش نشانی که باید از بخش جوکار حرکت می کرد، زمان طلایی برای کنترل حریق از دست رفت و تمام وسایل خانه به تلی از خاکستر تبدیل شد.

درعین حال اهالی روستای بابارود هم از دور بودن ایستگاه آتش نشانی گلایه دارند و می گویند: تاکنون چندین مورد آتش سوزی در این روستا رخ داده است که تا رسیدن آتش نشان ها همه چیز از بین رفته است.

محمد سبزی از اعضای شورای روستای بابارود اظهار داشت: یک ایستگاه آتش نشانی در شهر ازندریان قرار دارد که فاصله آن تا این روستا حداقل 15 دقیقه است و به دلیل وجود عوارض طبیعی از جمله گردنه شمال  شهر ازندریان، ماشین آلات سنگین آتش نشانی به کندی از این مسیر عبور می کنند و این موضوع زمان رسیدن به محل حادثه را طولانی تر می کند. همچنین سخت گذر بودن   ورودی روستا و خاکی و  سنگلاخ بودن تمامی معابر روستای بابارود موجب کندی و گاهی غیر ممکن بودن تردد ماشین های آتش نشانی برای حضور در محله های بالای روستا می شود.

با توجه به وجود انبارهای کاه و  دام در آغل ها و خطر آتش سوزی های گسترده و بروز خسارات سنگین به روستائیان، خبرنگار بسیج پیشنهاد می کند: برای کنترل حوادث و کاهش خسارات هنگام بروز حوادث مختلف، ایجاد یک پایگاه اضطراری آتش نشانی در برخی روستاهای پرجمعیت و یا سخت گذر؛  برای کنترل و کاهش حوادث و پیشگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر و سنگین تر به روستائیان ضروری است.

 گزارش: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات