۶۳ درصد جمعیت اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل گفت: ۶۳ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۲۱ هزار نفر را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۴۰۰۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

۶۳ درصد جمعیت اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  وحید خلیل‌اللهی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت اردبیل اظهار داشت: 831 هزار نفر بیمه شده سازمان در استان داریم که شامل 63 درصد جمعیت استان می‌شود و در این زمینه با استقرار 99.6 دهم درصد نسخه‌نویسی سرپایی و صد درصد سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی اسناد دفتری، شاهد ارتقای خدمات به بیمه‌شدگان در اردبیل هستیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح حذف ارز ترجیحی دارو به صورت سامانه‌ای از اهم اقدامات بیمه سلامت در استان است و به دنبال اجرای اصالت‌بندی داروها و تجهیزات از طریق ارتباطات سامانه‌ای هستیم که به همین منظور با 935 موسسه تشخیص و درمانی در استان اردبیل عقد قرارداد شده و به همین منظور 412 میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت شده که نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: پرداخت درمان کرونا برای 20 هزار مورد بستری با 77 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در این زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای دفتری و سرپایی با 2 میلیون و 850 هزار بار مراجعه در سال گذشته انجام یافته که اعتبار درمانی 488 میلیارد تومان بوده و نسبت به سال قبل 18.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: 63 درصد جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت هستند که 821 هزار نفر را در استان شامل می‌شود که بیمه سلامت برنامه‌ریزی‌های اساسی در راستای ساماندهی بیمه شدگان دارد.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته سلامت در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته که به همین منظور 408 فرد نابارور در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی نشان دار شده‌اند و در حال حاضر افزایش خدمات خاص ناباروری به 12 خدمت افزایش یافته و تعهد داروهای ناباروری از 15 قلم به 56 قلم رسیده که با هدف  اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: 3 میلیارد تومان هزینه درمان ناباروری در 9 ماه از شروع طرح محقق شده و تعهدات سن درمان ناباروری از 45 سال به 49 سال رسیده و تمام برنامه‌های ما در این زمینه حمایت از زوجین نابارور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار