سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

میزان سرم و داروهای آنتی‌بیوتیک در استان مرکزی مناسب است/شناسایی انبار احتکار ۲ هزار سرم در استان

امانی در خصوص آخرین وضعیت دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها در استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر میزان سرم و داروهای آنتی‌بیوتیک در استان وضعیت مناسبی دارد البته لازم است پزشکان از تجویز غیرضروری و مردم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۶۳۵۱۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی،  امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، با شاره به اینکه در روزهای اخیر شیوع ویروس آنفلوانزا در استان مرکزی به‌خصوص بین کودکان روند افزایشی داشته است گفت: به‌گونه‌ای که میزان ورودی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رو به افزایش بوده است.

امانی در خصوص آخرین وضعیت دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها در استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر میزان سرم و داروهای آنتی‌بیوتیک در استان مناسب است البته لازم است پزشکان از تجویز غیرضروری و مردم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین سرم و انواع دارو در استان مرکزی از ماه گذشته اندیشیده شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بابیان اینکه توزیع دارو خارج از سیستم ممنوع است، بیان کرد: انبار احتکار ۲ هزار سرم در استان شناسایی‌شده و برخورد با متخلفان در دستور کار قضایی قرارگرفته است.

امانی خاطرنشان کرد: ممکن است در اواسط آبان ماه شیوع سرماخوردگی فصلی در استان وارد اوج شود که باید اقدامات لازم ازجمله پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار